فعالیت کانون شهید علی گرائیلی تقویت جایگاه اجتماعی بچه های مسجد را فراهم کرد

جوادی‌ ضمن تحسین عملکرد کانون شهید علی گرائیلی خرماکلا و کتابخانه این کانون، گفت:باید با کارهای خلاقانه و اتخاذ رویکردهای صحیح، جوانان و نوجوانان بیشتری را به سمت مساجد و کانون های فرهنگی هنری جذب و زمینه تقویت جایگاه اجتماعی این قشر را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی شامگاه(۲۸آبان) در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر با همراهی حجت الاسلام رجب نعمتی، سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان مازندران ضمن تحسین عملکرد کانون شهید علی گرائیلی روستای خرماکلا، اظهار کرد:بی شک حضور در مسجد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد، خیرات و برکات بسیاری برای جامعه به همراه دارد و حال آن که ما متأسفانه گاهی اوقات قدر این نعمت ها را نمی دانیم یا به شکل مناسب از آن ها بهره مند نیستیم.

 

 آن چه مهم است این که ما باید بتوانیم با کارهای خلاقانه و اتخاذ رویکردهای صحیح، جوانان و نوجوانان بیشتری را به سمت مساجد و کانون های فرهنگی هنری جذب کنیم و در این میان نقش امام جماعت بسیار مهم و حساس است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تحسین عملکرد کتابخانه کانون شهید علی گرائیلی برای ترویج فرهنگی مطالعه در روستای خرماکلا و روستاهای همجوار،‌ گفت:ما باید بتوانیم با کارهای خلاقانه و اتخاذ رویکردهای صحیح، جوانان و نوجوانان بیشتری را به سمت مساجد و کانون های فرهنگی هنری جذب و زمینه تقویت جایگاه اجتماعی این قشر را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد، مصداق بارز عبادت است، افزود: در شرایط کنونی، زمینه سازی برای اشتغال و ازدواج جوانان و انجام فعالیت های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد، باید مورد توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 

جوادی بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که مساجد بسیاری تحت پوشش کانون های فرهنگی قرار گرفته و در کنار فعالیت های هنری، فرهنگی و تربیتی، به مباحث قرآنی و کتابخانه ای نیز در آن ها توجه می شود.

 

۲۱سال فعالیت کتابخانه ای در روستای خرماکلا قائم شهر 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهید علی گرائیلی روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر نیز در این دیدار با اشاره به اهميت كتابخواني براي پيشرفت و توسعه فردي و اجتماعي، اظهار کرد: حدود۲۱سال از عمر فعاليت كتابخانه اي در اين روستا مي گذرد.

 

ولی الله نادعلیزاده با بيان اينكه بیش از ۲۱هزار جلد کتاب در زمینه های دینی، آموزشی و کمک آموزشی، کودک، تاریخی، روانشناسی و… در كتابخانه اين كانون جانمايي شده، گفت: برنامه هاي متنوع فرهنگي در كنار امانت دادن كتاب به مخاطبين كانون جهت كتابخوان شدن اهالي روستاي خرماكلا و روستاهاي همجوار انجام مي شود.

 

نادعليزاده يادآورشد: کتابخانه کانون شهید گرائیلی همه روزه در دوشیفت کاری، صبح و بعدازظهر تا زمان اذان مغرب و عشاء برای افزایش سطح مطالعه در بین روستائیان فعالیت می کند.

 

 به گزارش شبستان،كتابخانه كانون فرهنگي هنري شهيد گرائيلي روستاي خرماكلا شهرستان قائم شهر منتخب نخستين جشنواره روستاهاي دوستدار كتاب در سال1393شد .

کد خبر 1233710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha