تنوع برنامه ها نوجوانان و جوانان سرخونی را جذب کانون الهادی کرده است/از نشست های بصیرتی تا اردوهای درون استانی

کانون فرهنگی هنری الهادی مرکز دهستان سرخون با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع و موردنیاز روز، نوجوانان و جوانان زیادی را جذب مسجد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، حسین روحی:

 

آبادانی معنوی مساجد از طریق احیاء کارکردهای متنوع مساجد و جذب اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان به حریم امن خانه های الهی در مناطق شهری و روستایی و فراهم نمودن زمینه برای تربیت دینی و واکسینه کردن آنها در برابر توطئه های دشمنان ازجمله اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد است.

 

انتخاب مدیر و کادر مدیریتی نخبه، کاربلد، متعهد و انقلابی، محور بودن امام جماعت در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها و اجرای فعالیت ها و همراهی کردن هیات امنا مساجد و بسیج و هیات مذهبی، موجب می شود تا کانون فرهنگی هنری بتواند به درستی به رسالت واقعی خود که همان آبادانی معنوی مساجد و جذب جامعه هدف است، جامه عمل بپوشاند.

 

کانون فرهنگی هنری الهادی مرکز دهستان سرخون از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس همه این ویژگی ها را یکجا در خود جمع کرده است و همین موضوع نیز سبب شده تا در طول سال با اجرای برنامه های متنوع، جذاب، موردنیاز روز، جمعیت زیادی از نوجوانان و جوانان را جذب فضای معنوی مسجد کند.

 

مرتضی احمدی سرخونی، مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون با اشاره به تنوع فعالیت ها در فصول مختلف سال در کانون، گفت: کانون الهادی با بهره گیری از نقطه نظرات اعضای پیشکسوت و جوانان و نظرخواهی از همه ارکان مسجد، برای همه رده های سنی و در دو بخش خواهران و برادران در طول سال برنامه دارد.

 

تعامل کانون الهادی با مراکز فعال در دهستان سرخون

 

وی یکی از دلایل موفقیت کانون را ارتباط گیری و تعامل با مراکز فعال در دهستان ازجمله بسیج، مدرسه، مرکز بهداشت و ... ذکر کرد و افزود: اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد و آموزش موارد بهداشتی به کودکان و نوجوانان بخشی از خروجی های این تعامل و همراهی است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی ادامه داد: پزشک مرکز بهداشتی دهستان سرخون با حضور در جمع اعضای کانون به بیان مسائل مختلف حوزه بهداشت پرداخت که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع انقلاب

 

وی به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی کانون هم اشاره کرد و گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی، آثار و برکات انقلاب و ضرورت حفظ ارزش ها و دستاوردهای آن از شاخص ترین برنامه های این هفته بود.

 

احمدی سرخونی اضافه کرد: مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی و انقلاب اسلامی ویژه رده سنی کودکان و نونهالان یکی دیگر از برنامه های مهم هفته کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری الهادی بود.

 

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته بسیج کانون الهادی، افزود: تمرین و اجرای سرود « سلام فرمانده » و « رفیق شهیدم » توسط گروه سرود کانون و اجتماع بزرگ سربازان دهه نودی امام عصر(عج) از برنامه های این هفته است.

 

تجدید پیمان اعضای کانون با آرمان های والای شهدا

 

این فعال فرهنگی اجتماعی، از زيارت قبور شهداي گمنام دهستان سرخون و ادای احترام و تجدید پیمان اعضای کانون با آرمان های والای شهدا، امام(ره) و رهبری(حفظه الله) و برگزاری کلاس های فرهنگی و تربیتی را از دیگر برنامه های هفته بسیج در کانون الهادی نام برد.

 

 

به گفته وی؛ جمع آوری کمک های مردمی و ذبح گوسفند و توزیع گوشت قرمز بین فقرا و نیازمندان و ایتام دهستان سرخون یکی دیگر از فعالیت های اجتماعی کانون فرهنگی هنری الهادی است که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی صورت می پذیرد.

 

ترویج سواد قرآنی در بین کودکان و نوجوانان

 

احمدی سرخوانی، از برگزاري کلاس قرآن به منظور ترویج سواد قرآنی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از اقدامات مستمر کانون فرهنگی هنری الهادی یاد کرد و گفت: این کلاس ها در دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود.

 

وی، برگزاری محفل انس با قرآن را از برنامه های ثابت کانون برشمرد و اضافه کرد: هر فصل یکبار هم آموزش وضو گرفتن توسط امام جماعت مسجد در کانون ارائه می شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی گفت: کلاس های تقویتی و کمک درسی نیز با بهره گیری از معلمان و دانشجویان عضو کانون به صورت مستمر در حال برگزاری است.

 

اردو؛ روش موفق کانون در جذب اعضا

 

احمدی سرخونی از برنامه های اردویی به عنوان یکی روش های موفق کانون در جذب نوجوانان و جوانان نام برد و بیان کرد: برنامه های اردویی کانون به صورت منظم اجرا می شود و اردوی یک روز به منطقه گردشگری آبگرم گنو، اردوی آموزشی یک روزه به ایستگاه زلزله نگاری، اردوی یک روزه ساحل بندرعباس، اردوی یک روزه قشم و اردوی یک روزه در اردوگاه دانش آموزی دهستان سرخون ازجمله اردوهای امسال کانون است.

 

 

روشنگری پشت پرده اغتشاشات با جهاد تبیین

 

وی برگزاری نشست جهاد تبیین با موضوع پشت پرده اغتشاشات اخیر با بهره گیری از کارشناسان مجرب و برگزاری مسابقات فوتبال دستی را بخش دیگری از فعالیت های کانون الهادی ذکر کرد و گفت: دوره آموزش مداحی و مرثیه خوانی نیز ویژه نوجوانان و جوانان کانون برگزار شده است.

 

 

کانون فرهنگی هنری الهادی مرکز دهستان سرخون یکی از کانون های فعال شهرستان بندرعباس است که با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان فعالیت می کند.

 

گفتنی است؛ دهستان سرخون در فاصله 38 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است و شغل اکثر اهالی آن کشاورزی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1233722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha