استارتاپ قرآنی طرحی نو برای تعالی و رشد فرهنگ دینی در جامعه است

صالحی با اشاره به اهمیت جریان فرهنگ سازی در فضای شهری با هدف ایجاد خلق ایده های نو، ترویج طرح های قرآنی و دینی، کارآفرینی و اشتغالزایی گفت: طرح استارتاپ قرآنی در استان البرز طرحی نو برای تعالی و رشد فرهنگ قرآنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز؛ توجه به قرآن کریم به عنوان یک رسالت و تکلیف الهی برای انسان های مومن است، چرا که این کتاب الهی راهنما و روشنگر معارف الهی و دینی است. یکی از تعهدات انسان مومن توجه به حفظ ایمان و شناخت معارف الهی است. براساس این تعهد آشنایی بیشتر به قرآن کریم اهمیت پیدا می کند. 

 

سیره و روش انسان مسلمان مبتنی بر آیات و روایات قرآنی و برگرفته از حقاق دینی است. لازمه تعهد داشتن به دین درک و پذیرش قرآن کریم است.

 

فراهم ساختن بستری برای درک قرآن کریم مسئولیتی است که متولیان قرآنی با تعهد نسبت به تحقق آن باید برنامه ریزی های کلان و تبیینی داشته باشند.

 

اقدام اجرایی دانشگاه مشکات ولایت استان البرز در قالب برپایی نخستین بوستان قرآنی استان البرز زمینه ای را فراهم آورد تا از راحله صالحی، رئیس دانشگاه عملی کاربردی دانشگاه مشکات ولایت کرج مختصات این طرح و اهمیت آن را جویا شویم.

 

در بخش نخست سوالات لطفا از جزئیات اجرایی طرح استارتاپی قرآنی بفرمایید؟

 

یکی از جدی ترین دغدغه های متولیان فرهنگی، رشد و گسترش توجه به فرهنگ قرآن است. آگاهی از آموزه های قرآنی و انس با این کتاب الهی بستری را فراهم آورد تا نخستین رویداد استارتاپی قرآنی استان البرز را راه اندازی کنیم.

 

این رویداد فرهنگی هنری 19 آبان ماه سال جاری در بوستان قرآنی کرج با هدف معرفی نمادهای ایرانی و اسلامی برپا شد که با استقبال گروه های فرهنگی استان نیز همراه شد.

 

طرح استارتاپی قرآنی کریم در البرز به چه صورتی شکل گرفت؟

 

در ابتدای جریان طرح، فراخوانی اعلام شد که براساس آن افرادی که صاحب ایده های قرآنی بودند می توانستند در آن شرکت کنند و مشارکت لازم را داشته باشند. هدف اصلی اصلی اجرای طرح گسترش فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب الهی است.

 

در این جریان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کرج، ستاد نماز جمعه و دیگر مراکز فرهنگی نیز همراهی لازم را دارند.

 

برآورد شما از اجرای طرح استارتاپ قرآنی در البرز چیست؟

 

انتظار می رود این جریان فرهنگ سازی در فضای شهری ایجاد خلق ایده های نو، ترویج طرح های قرآنی و دینی، کارآفرینی و اشتغالزایی داشته باشد.

 

فرهنگ سازی به منظور ترویج طرح های هدفمند دینی با رویکرد قرآنی اساس این طرح است که برای تحقق آن از حافظان و متولیان قرآنی بهره مند شده ایم.

 

طرح بوستان قرآنی در استان البرز در جریان کدام محور از مطالبات کشوری است؟

 

یکی از مهمترین موضوع های قابل پیگیری، طرح جریان سازی و گفتمان سازی با هدف رشد جمعیت جوان کشور است. متناسب با قانون جمعیت به عنوان یکی از مطالبات رهبرمعظم انقلاب، این طرح در قالب قرارگاه فرهنگی جوانی جمعیت قرار گرفت.

 

سرمایه گذاری نسبت به آگاهی بخشی قرآنی در خصوص ازدیاد نسل و ازدواج از جمله شاخص های این استارتاپ قرآنی در استان البرز است. 

 

 

 

کد خبر 1233742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha