امنیت بزرگترین قربانی اغتشاشات/ چرا عده ای قدر نعمت امنیت را نمی دانند؟

امنیت نعمتی است که هیچ جایگزینی ندارد،این نعمت بزرگ گاهی مورد غفلت کسانی است که همیشه از آن بهره مند بوده اندوتنها اخبار ناامنی هارا از آن سوی مرزهاشنیده اندوتصویرآن رادر رسانه ها دیده اند،غافل از اینکه این امنیت ممکن است روزی به یک آرزو تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین- سیده فاطمه هاشمی؛

امنیت یکی از مهمترین نیازهای بشر و موهبت الهی است که همچون اکسیژن برای انسان اهمیت دارد، امنیت از ضروریات زندگی انسان محسوب شده و در واقع نعمتی بدون جایگزین است که جوامع بشری حاضر هستند برای رسیدن به آن هزینه های بسیاری را متحمل شوند.

 

امنیت اصلی ترین نیاز یک ملت است به طوری که مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت این نعمت بزرگ فرموده اند: «امنیت، یکی از اساسی‌ ترین و اصلی ‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است. مهمترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند. این‌ جاست که مغزهای فعال، دست های توانا و سرانگشتان ماهر، هیچیک نخواهند توانست مسئولیت مهمی را که هر کدام بر دوش دارند، به انجام برسانند. در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم همه فعالیت های یک کشور می ‌تواند به ‌درستی برنامه‌ریزی شود و با دقت دنبال گردد و به نتایج خود برسد.»

 

اتفاقاتی که این روزها در کشور ما رخ داده تک تک ما را متوجه داشتن نعمت بزرگی به نام امنیت کرده، نعمتی که به برکت انقلاب اسلامی و به پاس فداکاری هزاران شهید، جانباز و ایثارگر حاصل شده است و نبود آن می تواند بالاترین محرومیت ها را برای ما رقم بزند، نعمتی که بسیاری از کشورها حسرت آن را دارند و برخی هم برای گرفتن آن از ملت ایران دندان تیز کرده اند.

 

اهمیت این دارایی بزرگ که حفظ آن یک وظیفه همگانی و تکلیف دینی است بهانه ای شد تا گفت وگویی با کاظم حسینی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه داشته باشیم که در ادامه این گفت وگو را می خوانید

 

دشمن با اقدامات تروریستی به ویژه حمله به نیروهای نظامی چه اهدافی را دنبال می کند؟

اتفاقات اخیری که طی 2 ماه گذشته رخ داده هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است در واقع حمله به پایگاه بسیج، پاسگاه، کلانتری و نیروهای نظامی که در این ایام داشتیم، حمله به اقتدار و امنیت کشور است، دشمن به نوعی از قدرت گرفتن ایران قوی ناراحت است و برای آنها بزرگترین رقیب در سطح منطقه غرب آسیا و خاورمیانه، ایران است که رقیب ایدئولوژیک و تمدنی است و آنها می گویند جمهوری اسلامی در عرصه موشکی و پهبادی دارد از دسترس ما خارج می شود، بنابراین هدف حداقلی دشمن ایجاد بی ثباتی در کشور است و می خواهد  کشور را ناامن کند.

 

امنیت نعمت بزرگی است که کسی که این‌نعمت را ندارد متوجه می شود به طوری که یک فرد افغانستانی می گفت معنی امنیت را ما متوجه می شویم که چیست، باید توجه داشته باشیم اگر جنگ داخلی در کشور باشد قطع یقین سود آن را دشمنان می برند بنابراین اگر اعتراضی هست باید در بستر قانونی خود انجام شود و موضوع اغتشاش، خرابکاری، حمله به نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج اینها خواسته دشمنان است.

 

هدف حداکثری دشمن تجزیه کشور است و می خواهد از ایران قوی و مستقل جلوگیری کرده و می خواهد در امنیت کشور اخلال ایجاد کنند، آنها به دنبال سوریه سازی در ایران هستند و امروز شاهد هستیم که از سوریه چیزی باقی نگذاشتند و تجزیه کشور از اهداف اصلی دشمن است.

 

موضوع امنیت موضوع بسیار مهمی است البته ما قبول داریم که مشکلاتی در کشور وجود دارد که دولتمردان هم دارند در حل این موضوعات تلاش می کنند ولی باید توجه داشته باشیم که دشمن می خواهد با جنگ داخلی به اهداف خود برسد بنابراین باید هوشیار باشیم.

 

امروز بزرگترین نعمت، امنیت است و باید موضوع امنیت را بر مدار عقلانیت مورد توجه قرار داد و پیگیری کرد، دشمن می کوشد ناامنی را در کشور ایجاد  کند برای این منظور باید کار فرهنگی کنیم و کار فرهنگی مقدم بر هر کاری است و باید روی ساختارهای معیوب و عملکرد های اشتباه تمرکز داشته باشیم.

 

امنیت اولین و بزرگترین قربانی اغتشاشات است، نبود این امنیت چه اثراتی را به دنبال دارد؟

امنیت زیرساخت هر کشوری است و بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند 2 نعمت هست که ارزش آن در نزد مردم ناشناخته است نعمت امنیت و سلامتی، انسان تا زمانی که سالم است قدر آن را نمی داند و وقتی بیمار شد متوجه می شود که سلامتی چقدر نعمت بزرگی است امروز هم جوان ما جوان دهه هشتادی که در خیابان است قدر نعمت امنیت را نمی داند، اگر امنیت نباشد هیچ چیزی دیگری هم وجود ندارد، با نبود امنیت دیگر تولید، تحقیق، پژوهش و اشتغال هم وجود ندارد.

 

ما امروز امنیت داریم و می بینیم یک خانم در کشور ما به راحتی حتی ساعت 9 شب می تواند از شهری به شهر دیگر سفر کند و یا در خیابان ها به خرید برود، امنیت در هر کشوری خط قرمز آن کشور محسوب می شود و مورد توجه جدی است.

 

امروز نیروهای مسلح ما در کنار مردم هستند تا امنیت را برای آنها رقم بزنند ولی متأسفانه جوسازی علیه نیروهای مسلح و حاکمیت می شود در صورتی که باید بدانیم اگر این امنیت نباشد هیچ چیز دیگر هم نخواهیم داشت و افراد در انجام حتی کوچکترین کار در بیرون از خانه خود دچار مشکل می شوند و اگر ناامنی باشد مسائل پیچیده می شود.

 

باید توجه داشته باشیم که دشمن به دنبال ایجاد جنگ داخلی است و کاری که در ایذه، مشهد و شیراز انجام دادند هم در این راستا است و می خواهند با ایجاد دعوا و درگیری به اهداف خود برسند.

 

وقتی مکرون با مسیح علینژاد عکس یادگاری می گیرد، اینها پیام دارد، وقتی در تیر ماه در بلژیک نشست با منافقان را برگزار می کنند، منافقانی که 17 هزار نفر از مردم را قتل عام کردند و دست شان به خون مردم ایران آلوده است اینها پیام دارد، باید بدانیم اینها که در آلمان تجمع داشتند چندین پرچم در دست داشتند و حتی بین خود دعوا دارند، می خواهند به فکر ایران باشند و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند اینها را باید برای مردم بیان کرد.

 

البته قبول داریم در داخل کشور مشکلاتی وجود دارد به طوری که با بحث عدالت اجتماعی فاصله داریم، در بحث معیشتی مردم دچار مشکلاتی هستند ولی در بحث زیرساختی در عرصه اقتصاد کار شده است با این بحث ها و موضوعات نه تنها مشکلات حل نخواهد شد بلکه اگر جنگ داخلی و مسائل ناامنی هم باشد وضعیت و مشکلات بدتر هم می شود به طوری که همین اتفافات در 2 ماهه اخیر خسارت های اقتصادی برای کشور به دنبال داشته است.

 

امروز در شرایط خاصی هستیم و دشمن هم می خواهد ما را در محاصره ژئوپولوتیکی قرار دهد، بنابراین باید هوشیار باشیم و مشکلات مان را حل کنیم و بدانیم دشمنان به دنبال تجزیه کشور ما هستند تا ایرانی با یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مساحت و با 85 میلیون نفر جمعیت وجود نداشته باشد و باید این موضوعات و مسائلی که کشورهای مختلف از جمله افغانستان داشتند را به جوانان بگوییم تا قدر این امنیت را بدانند.

 

چرا برخی قدردان نعمت امنیت نیستند؟

جوان دهه هشتادی ما وقتی چشم که باز کرده دیجیتال و موبایل را دیده و شبهاتی در فضای مجازی علیه نظام مطرح می شود، البته ما منکر مشکلات نیستیم ولی با جوسازی ها، دارند افراد را ناامید می کنند و به گونه ای سیاه نمایی می کنند که نظام هیچ کاری نکرده است و ما آزادی نداریم.

 

این سوال وجود دارد واقعا زنان ما آزادی ندارند، بیشترین شاغلان در ادارات، بانوان هستند و بیشترین تحصیلکردهای ما را بانوان تشکیل می دهند ما باید بکوشیم در این موضوعات فضای جامعه دوقطبی نشود و این امر به ضرر نظام خواهد بود و دشمن هم در این مسیر تلاش می کند.

 

ما باید تلاش کنیم مردم که سرمایه اجتماعی هستند رضایتمندی شان ارتقا یابد، در عرصه زیرساختی در بحث اقتصاد خوب کار شده ولی در بحث معیشت اینگونه نیست امروز به فضای نشاط و امیدآفرینی نیاز داریم و متأسفانه مواردی در بحث اشتغال داریم که باید بکوشیم مسائل مردم رفع شود که این ظرفیت ها در کشور برای رفع مشکلات وجود دارد و یکی از موضوعات مهم در این حوزه فعالیت های فرهنگی است و آموزش و پرورش و دانشگاه باید کارهای فرهنگی داشته باشند و بحث های اقتصادی و فرهنگی در هم تنیده هستند و نمی شود اینها را جدا از هم دید.

 

آنچه در دهه پنجم انقلاب، نظام با آن روبروست بحث کارامدی نظام و هویت جوانان است که باید به این موضوعات توجه شود و در فضای امروز جامعه نیاز به ثبات داریم و بدانیم اگر ناامنی باشد و ثبات نباشد شرایط بدتر می شود، بدون امنیت، آزادی نیست و اینها حلقه زنجیر هستند و اولین پایه آزادی، امنیت است.

 

کد خبر 1233805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha