صدا و سیما با شفاف سازی، روشنگری و ابتکار عمل مسیر درست را به مردم نشان دهد

جوکار با اشاره به رسالت های صدا و سیما گفت: صدا و سیما با شفاف سازی، روشنگری و ابتکار عمل مسیر درست را به مردم نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد گفت: وجود مردمی یا تمدن کهن و سبک زندگی خاص و همچنین همگرایی و همدلی بین مردم و مسئولان از جمله ویژگی های این استان است که صدا و سیما مرکز استان نیز به این ویژگی ها واقف است اما معتقدیم که همراهی و همدلی کشوری و مسئولان کشوری نیز بایستی بیشتر صورت گیرد.

 

وی افزود: در مقدمات قانون اساسی، وظایف مهمی برای صدا و سیما وجود دارد که اساسنامه آن توجه به صدا و سیما به عنوان دانشگاهی را مورد توجه قرار داده که امام راحل نیز بر آن تاکید داشتند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از صدا و سیما چنین انتظاری داریم و معتقدیم که دشمن از رسانه، هنر و فضای رسانه ای به خوبی استفاده می کند در صورتی که ما از آن استفاده نمی کنیم.

 

جوکار گفت: دشمن  از تصویر سازی وقایع به خوبی استفاده کرد که نمونه آن در فوت خانمی بدون برخورد نیروی انتظامی بود که دشمن چنان تصویر سیاهی از ما نشان داد که مشکلاتی برای ما بوجود آورد در صورتی که در آمریکا و کشورهای دیگر این اتفاق صورت گرفت در حالی که هیچ اتفاقی می‌افتاد بدین دلیل که رسانه های آنها کار کردند و در این راستا معقتدیم که مدیریت افکار عمومی امری اساسی است.

 

وی افزود: دشمن کارش دشمنی است اما ما نیز باید تصویر روشن را به مردم بدهیم تا به خوبی بتوانند دشمنان را تشخیص دهند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این همه کودکان یمنی در سایه بمباران موشک های آل سعود به شهادت رسیده اند و کسی صدایی نمی‌دهد و آیا صدا و سیما توانسته این تصویر آشکار را به مردم دهد.

 

جوکار بیان کرد: هنر این است که در جای خود عمل کنیم و رسانه های ما این کار را انجام میدهند؟

 

وی افزود: امروز متاسفانه یک نفر در شاه چراغ  مردم بی گناه را به رگبار می بندد ولی برخی سلبریتی ورزشی و هنری ما توییت می زنند که اعدامش نکنید که باید پاسخگو باشند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما چطور باید اقتدارمان را به دنیا نشان دهیم و این آزادی خواهی و حقوق بشر ابزاری برای جنایت های استکبار است.

 

جوکار گفت:  صدا و سیما جامع نگر و جامع الاطراف باشد و با شفاف سازی، روشنگری و ابتکار عمل مسیر را به خوبی نشان دهند.

 

وی بیان کرد:  امروز ترورها و مشکلات دهه شصت را تکرار می کنند ولی ما معتقدیم که ایران مقتدر هرگز اجازه نخواهد داد و اجازه تجزیه و مشکلی برای خود نخواهد داد.

کد خبر 1233811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha