ضرورت استفاده از تریبون مساجد برای ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست

به گفته یافتیان، در راستای اجرای سیاست های ۱۵ گانه مقام معظم رهبری در سند ارتقای حفاظت از محیط زیست، با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، فرهنگ حفاظت از محیط زیست آموزش داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدرضا یافتیان امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در دفتر امام جمعه به سند ملی حفاظت از محیط زیست که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: محورهای ابلاغی ایشان در سیاست های کلی محیط زیست تا سال 98 مغفول مانده بود که از سال گذشته نماینده ای از سوی محیط زیست کشور تعیین شد تا این سیاست ها را در استان ها به اجرا درآورد و استان زنجان نیز دومین استانی بود که این سیاست ها تبیین شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به سند ارتقای حفاظت از محیط زیست در راستای عمل به سیاست های 15 گانه رهبری اشاره کرد و گفت: اهداف اصلی این سند عمل به سیاست های ابلاغی رهبری است که ترویج و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منشور اخلاقی محیط زیست را دنبال می کند.

 

این مسئول هدف کلی این سند را حفاظت از محیط زیست و ارتقای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: افزایش آگاهی عمومی مشارکت و تقویت روحیه مشارکت مردمی و ارتقا نقش سازمان های مردم نهاد جزو رویکردهای اصلی این سیاست است که هشت راهبرد برای نیل به این اهداف تعیین شده است.

 

یافتیان با یادآوری اینکه برنامه جامع حفاظت از محیط زیست استان زنجان در حال تدوین است، گفت: در این سند 52 اقدام پیش بینی شده است که به مقوله آموزش همگانی در حفاظت از محیط زیست توجه ویژه ای شده است.

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان زنجان اضافه کرد: آموزش در مساجد با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد، آموزش چهره به چهره مبلغین در روستاها، تدریس کتب مرتبط با محیط زیست در مدارس و دانشگاه ها در حوزه اموزش در دستور کار است.

 

یافتیان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از حافظان محیط زیست برای ارتقاء آموزش همگانی حفاظت از محیط زیست، گفت: برگزاری چشنواره فیلم سبز و اهدای جایزه محیط زیست در این راستا انجام می شود.

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه 150 شهید برای حفاظت از محیط زیست تقدیم شده است، گفت: برای حفاظت درست از محیط زیست باید از حافظان محیط زیست حمایت شود.

کد خبر 1233817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha