دشمن گمان کرده با جنگ ترکیبی می تواند ملت را به زانو درآورد

آیت الله علم الهدی گفت: دشمن گمان کرده که با راهبردهای جنگ ترکیبی می ‎تواند این ملت را به زانو درآورد درحالی که بنیان‎گذار جنگ ترکیبی، انقلاب اسلامی و کشورهای محور مقاومت بودند که پیش‎تر، طعم آن را به صهیونیست‎ها هم چشاندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم‌ الهدی در دیدار با فرمانده سپاه امام رضا(ع) که به مناسبت هفته بسیح برگزار شد، اظهارداشت: دیدار شما پاسداران انقلاب اسلامی برای هر کس که ذره‎ای دغدغه انقلاب را داشته باشد، مایه آسایش و آرامش فکری است و انسان یقین پیدا می‎کند که پیشرفت این انقلاب به برکت وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمه شده است.

 

امام جمعه مشهد افزود: امام صادق(ع) می‎فرماید «أبَى اللّه ُ أن یُجرِیَ الأشیاءَ إلاّ بِأسبابٍ» یعنی خداوند ابا دارد از اینکه امور را به واسطه اسباب فراهم کند و اسباب تحقق وعده نصر الهی هم عزیزان پاسدار ما هستند که وجود خود را وقف اسلام کرده و شبانه روز خود را به هم دوخته‎اند تا برای فرج امام زمان(عج) زمینه‌‎سازی کنند و پیشرفت انقلاب را دوام و استمرار ببخشند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که بسیاری از سران کشورهای جهان در تواضع کامل با رهبر معظم انقلاب دیدار می‎کنند و این احترام و تواضع به خاطر درک عمیقی است که آن‎ها از قدرت جمهوری اسلامی پیدا کرده ‎اند. با این حال، چالش بسیاری از ما این است که در زمینه باورمندی به پروردگار عالم و وعده نصرت الهی دچار کاستی‌هایی هستیم.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: به این خاطر که به برداشت‎های شخصی و تحلیل‎های فردی بیش از وعده صادق الهی اعتماد می‎شود و حتی اگر هم به تحلیل‎های رهبر معظم انقلاب رجوع می‎کنیم، به‎ خاطر شخصیت سیاسی و جایگاه آن‎هاست درحالی که باید در نظر داشت که امامین انقلاب، فقیه هستند و در مقام فقاهت، همه نظرات و تصمیم‎گیری‌‎های آنان، نه نظری بلکه استنباطی است یعنی به جای اینکه نظر فرد آن‎ها باشد، مبتنی بر استنباطی از آیات قرآن و حدیث است و از این جهت، نظراتشان باید سند اعمال و تصمیم‎گیری‌‎های ما باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل‎عمران تصریح کرد: برای ما سند اصلی این است که خدا و رسول(ص) چه دستوری داده‎اند و در این باره، امام(ره) که بنیان‎گذار بسیاری از تحرکات انقلابی و برنامه‌‎های مؤثر نظام بوده‎اند، بر مبنای الگوی عملی صریحی که قرآن کریم تبیین کرده، دستور به ایجاد بسیج مستضعفین دادند.

 

وی افزود: اساس آن هم فرمان الهی در قرآن کریم است که فرمود «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» و به همه مؤمنان صدیق تعلیم داد که تضمین استمرار نهضت‎های اسلامی و ریشه‎کنی کفر در گرو تشکیل توده‎های منسجم از مؤمنانی است که همه وجود خود را برای خدا خالص کرده‌‎اند، امروزه هم تجلی این آیه در شجره طیبه بسیج محقق می‎ شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در زمان جنگ احزاب، زمانی که انبوه سیاهه دشمن بر مسلمانان نمایان شد، برخی دچار تزلزل در ایمان شدند اما عده‎ای از امت اسلام حتی وقتی باخبر شدند که لشکری بسیار علیه آنان آماده شده، بر ایمان‎شان افزوده شد و گفتند که تنها خدا ما را کفایت کند.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: اگر قرآن به پشتیبانی از برنامه‎های انقلاب اسلامی بیاید، صف ما یک صف قوی قرآنی خواهد بود و باورمندی مردم به خدا، زمینه فتح و نصر الهی خواهد شد؛ آن هم در زمانی که دشمن گمان کرده که با راهبردهای جنگ ترکیبی می‎تواند این ملت را به زانو درآورد درحالی که بنیان‎گذار جنگ ترکیبی، انقلاب اسلامی و کشورهای محور مقاومت بودند که پیش‎تر، طعم آن را به صهیونیست‎ها هم چشاندند بنابراین خیال خام است که بتوان با این روش‌‎ها، اراده این مردم را ضعیف و شخصیت ملی ما را ذلیل کنند.

کد خبر 1233842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha