لزوم تشکیل هیئت اندیشه ورز مهدویت/تبیین جایگاه ولایت فقیه در دستور کار قرار بگیرد

در نشست شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی استان کرمان ضمن تاکید بر لزوم تشکیل هیئت اندیشه ورز مهدویت؛ پیشنهاد شد: با توجه به شرایط کنونی کشور جایگاه ولایت فقیه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور، یکشنبه(۲۹ آبان) در نشست شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی استان تاکید کرد: پیشنهاد می شود هیئت اندیشه ورز برای طرح موضوعات مهم مباحث مهدویت تشکیل شود.

 

 

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی کرمان با اشاره به اینکه دو دستگاه عضو شورا قرار است گزارشی از جریان های معاند با مهدویت در اختیار اعضا قرار بدهند؛ گفت: بخشی از این گروه ها پنهان و بخشی دیگر ظاهر منحرف دارند که هر دو باید شناسایی شوند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه نماد شهرها باید بیشتر به سمت مسائل معنوی و اعتقادی سوق داده شود؛ حمایت از طرح مردمی سه شنبه های مهدوی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با این ایستگاه ها می توان فریاد یا مهدی آنها را فضای شهر داشته باشیم ضمن اینکه برخی افراد این برنامه را شخصی و جلوی منازل خود اجرا می کنند.

 

 

در ادامه حجت الاسلام محمد رنجبر، معاون بنیاد استان مهمترین اصول و سیاست های جاری را تشریح و تاکید کرد: شورا فعالیت های خود را در مسائل بنیادی و اساسی متمرکز و از ظرفیت و توان دستگاهای دولتی به ویژه دستگاه های فرهنگی، خیرین و ...در اجرای ماموریت ها استفاده کند‌.

 

 

وی بر استفاده از همه مناسبت ها و فرصتهای ملی و مذهبی مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر، دهه فاطمیه، دهه فجر انقلاب اسلامی، سالگرد سردار شهید سلیمانی و... در راستای تبیین مهدویت تاکید کرد.

 

 

وی افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص مهدویت، توجه به مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت، حمایت و پشتیبانی از تشکل های مهدوی فعال در سطح استان از دیگر اصول و سیاست های بنیاد استان است.

 

 

حجت الاسلام رنجبر پر بار کردن جشن های مهدوی در مناسبت های نیمه شعبان و نهم ربیع با همکاری مردم، برنامه ریزی جهت پاسخگوئی به شبهات مهدویت، برنامه ریزی جهت مقابله با گروه های انحرافی مهدوی، استفاده از ابزارهای روز به ویژه فضای مجازی، شبکه ها و کانال های تبلیغی در راستای ماموریت های تعیین شده شورا، رصد فعالیت های مخالفین که در صدد آسیب رسانی به مهدویت هستند و اقدام لازم جهت مقابله را به عنوان مهمترین پیشنهادات اعلام کرد.

 

 

وی راه اندازی مرکز تخصصی مهدویت در سطح عالی حوزه علمیه کرمان، تشکیل و راه اندازی حداقل دو کارگروه علمی، پژوهشی و نظارت و ارزیابی به منظور دستیابی به برنامه ها و طرح های مناسب و بررسی عملکرد مجموعه های مهدوی را از دیگر پیشنهادات فهرست کرد.

 

 

رنجبر در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی تبیین جایگاه ولایت فقیه و ولی فقیه زمان در دستور کار قرار بگیرد و دوره های تربیت مربی مهدوی ویژه مربیان پیش دبستانی و مهد کودک ها و بروز رسانی  آموزش مربیان موجود مورد توجه قرار بگیرد. 

کد خبر 1233864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha