نمایشگاه عرضه کتاب های انقلابی در مسجد انقلاب بجنورد دایر شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد انقلاب بجنورد، از برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه عموم نمازگزاران و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام رضا جواهری از طلاب جوان و مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد انقلاب بجنورد با اعلام این خبر گفت: تعدادی از کتاب های تازه منتشر شده انقلابی در معرض دید عموم نمازگزاران این مسجد قرار گرفت.



وی افزود: این کتاب ها با هدف ایجاد انس با مطالعه، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به اهالی مسجد برپا شده و شامل عناوین متنوع اجتماعی، دینی و فرهنگی و سیاسی است.


 

 

 

جواهری اضافه کرد: نمایشگاه مذکور در محل کتابخانه این کانون مسجد و برای بهره مندی عموم همچنان دایر است.

 


کانون مقاومت مسجد علی بن ابیطالب(ع) بجنورد میزبان دانشجویان جهادگر و مسجدی


برنامه جهادی فرهنگی آموزشی کانون امام هادی(ع) بجنورد با همراهی تنی چند از دانشجویان دانشگاه های بجنورد ویژه نوجوانان  روستای شهید علی آذرسای بجنورد، بجنورد برگزار شد.



این برنامه فرهنگی و پرشور، با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در محل کانون مقاومت مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) این روستا برگزار شد و مدیر ستاد با نوجوانان در مسابقات و برنامه های اجرا شده همراه شدند.

 

 


 

حیدر آذرسا، مدیر کانون فرهنگی هنری مقاومت مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) بجنورد، در این باره گفت: این برنامه آموزشی با هدف آموزش دانش آموزان خانواده‌ هاي کم برخوردار از تحصيل، در محل مسجد برگزار شد.

 

وی افزود: این طرح با همراهی وهمت کانون امام هادی (ع) و دانشجویان بسیجی دانشگاه کوثر بجنورد همراه آموزش دروس و فعالیت های اوقات فراغت و برگزاری مسابقه فرهنگی انجام گرفت.

 



اردوی آموزشی یک روزه  ویژه نوجوانان با هدف آموزش تشکیلات مسجدی


علی اکبر عباس زاده مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود مسجد صاحب الزمان گفت: یکی از اولویت های کار کانون تشکیل ِتشکیلات مسجدی و تأثیرگذار از جوانان و نوجوانان است که این برنامه با محوریت پرداختن به تربیت و آموزش نوجوانان مسجدی، طراحی و اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: برنامه مذکور، در قالب اردویی فرهنگی آموزشی در محل مسجد اجرا شد که نوجوانان و دانش آموزان پایه ششم و هفتم در قالب گروه فرهنگی «شهید سیدمجتبی هاشمی» در این اردو گرد هم آمدند.

 

 



عباس زاده، تقویت هویت ملی و مذهبی، تمرین کار تشکیلاتی و تیمی و افزایش مهارت های فردی و جمعی را از اهم اهداف این برنامه آموزشی نام برد و توضیح داد: نوجوانان از عصر پنج شنبه تا ظهر روز جمعه در مسجد حضور داشته  و با گروه بندی و تقسیم وظایف به هر کدام مسئولیتی سپرده شد و برنامه های متنوعی اجرا کردند.



این مدیر کانون برنامه های اجرا شده را بر اساس جدولی منظم از تهیه شام و صبحانه، تا برنامه ریزی فرهنگی و تهیه روزنامه دیواری و برگزاری  محفل قرآنی و اقامه  نماز، روایتگری و مناظره و ایجاد رقابت بین نوجوانان حاضر معرفی کرد.



عباس زاده، افزود: در این برنامه 21 دانش آموز حضور داشتند و در کنار هم با نقش های مسجدی که می توانند داشته باشند، آشنا شدند.

 

 

کد خبر 1233865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha