باید دلایل کتاب گریزی در جامعه بررسی شود

خالقی با اشاره به اینکه برای آشنا کردن نسل جدید با حوزه کتاب و کتابخوانی و فواید مطالعه باید دلایل کتاب گریزی در جامعه را بررسی کنیم، گفت: باید در اندیشه این باشیم که به چه نحوی می‌توانیم فرزندان این جامعه را به سمت کتابخانه‌ها سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، پرویز خالقی امروز در آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه سهروردی زنجان با اشاره به اینکه برای آشنا کردن نسل جدید با حوزه کتاب و کتابخوانی و فواید مطالعه باید دلایل کتاب گریزی در جامعه را بررسی کنیم، اظهار کرد: باید در اندیشه این باشیم که به چه نحوی می‌توانیم فرزندان این جامعه را به سمت کتابخانه‌ها بکشانیم یا کتاب را به منزل ان‌ها بفرستیم و کتاب و کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنیم.

 

فرماندار زنجان افزود: ایجاد عشق و علاقه به کتاب باید از خانواده شروع شده و در مدرسه ترویج یابد. باید کاری کنیم دانش‌اموزان در مقابل کتابخانه صف بکشند و حضور در کتابخانه مختص زمان امتحان و کنکور نباشد.

 

وی با بیان اینکه دوری از کتاب به این دلیل است که ما هیچگاه احساس ضرورت و نیاز به مطالعه را در خود و دیگران ایجاد نکرده‌ایم، گفت: خانه‌ای که در آن کتابخانه است فرزندان آن خانواده برای اوقات فراغت به دنبال مباحثی نمی‌روند که یکی از آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورند.

 

فرماندار زنجان گفت: اگر جوان و نوجوان اهل مطالعه باشد و بنیان‌های علمی قوی داشته باشد با یک خبر ظاهری در فضای مجازی قبول نمی‌کند همانند خبر کشته شدن آقای سلطانیه که در خانه خود حضور دارد.

 

وی اضافه کرد: باید فضای کتابخانه‌ها را به فضای شاداب و با طراوت برای مراجعه کنندگان تبدیل کنیم، هیچ اشکالی ندارد در حوزه کتاب و کتابخوانی سعی کنیم افرادی که به عنوان ‌کتابدار انتخاب کنیم و آموزش‌هایی در حوزه جامعه شناسی، مردم شناسی و روانشناسی ارایه دهیم.

 

خالقی با بیان اینکه نشانه موفقیت ما افزایش تعداد مطالعه کنندگان و تعداد کتبی‌که به امانت می‌دهیم است، گفت: اینکه چه تعداد جلسه داریم و چه تعداد کتابخانه داریم مهم ‌نیست و خروجی این موارد مهم است.

 

کد خبر 1233927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha