پیگیری جدی برای استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند در دستور کار است

عبدالملکی، از در دستور کار قرار دادن و پیگیری جدی برای استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: توافقات اولیه برای استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند با پیگیری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الله عبدالملکی، امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار مبادی خروجی منطقه آزاد اروند انجام شده و به زودی عملیاتی خواهد شد اظهار کرد: جای تعجب است که پس از سال ها هنوز گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند مستقر نشده است.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، از پیگیری جدی برای استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: توافقات اولیه برای استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند با پیگیری انجام شده و این خروجی‌ها در اختیار منطقه آزاد خواهند بود و این سازمان بر اساس ضوابط مسائل را پیگیری خواهد کرد.

 

وی استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: آثار استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند را مردم باید ببینند؛ میلیاردها تومان برای ایجاد دروازه‌هایی در این منطقه هزینه شد و همچنان این دروازه‌ها رها شده اند.

 

عبدالملکی، با اشاره به اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای استقرار گمرک ایران در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند انجام ‏شده است، خاطر نشان کرد: سامانه‏‌های لازم نیز از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در محل دروازهای خروجی منطقه اروند نصب شده است.

 

وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید به عنوان موتور اقتصاد کشور عمل کنند، تاکید کرد: مناطق آزاد ظرفیت هایی دارند که باید به عنوان موتور اقتصاد کشور از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمشهر را در سطح کشور بی نظیر دانست و عنوان کرد: این نیز جای بسی خرسندی است، زمین های فراوانی در منطقه آزاد اروند وجود دارد که قابل واگذاری است و برای این واگذاری اولویت با سرمایه گذاران خارجی است.

 

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران داخلی که تمایل دارند در حوزه های دانش بنیان و فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کنند در اولویت بعدی خواهند بود.

 

عبدالملکی، بر ضرورت حمایت منطقه آزاد اروند از تولید کنندگان تاکید کرد و ادامه داد: برنامه منطقه آزاد اروند این نیست که تنها زیرساخت تهیه کند و تولید کننده را به امان خدا رها کند.

 

وی با اشاره به اینکه تامین سرمایه برای تولید گنندکان و فشارهایی که به لحاظ اداری روی تهیه کنندگان است در منطقه آزاد اروند کاهش پیدا کرده و این رویه باید تقویت شود ابراز کرد: یک اصل اساسی که باید در مناطق آزاد پیگیری شود بهبود فضای کسب و کار در مناطقی است که می تواند برای سرمایه گذار جذاب باشد.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور یاد آور شد: قرار است مناطق آزاد قطب هایی برای تولید و صادرات و رفاه مردم و انتقال فناوری، و جذب سرمایه گذاری خارجی باشند.

 

کد خبر 1233928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha