قوانین دولتی به نفع شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود

اشرفی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان درگیر بروکراسی‌های اداری هستند، گفت: قوانین دولتی باید به نفع شرکت‌های دانش بنیان تسهیل و مشکلات مالیات و تامین اجتماعی آنها رفع شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز دوشنبه (28 آبان) در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در امور تامین اجتماعی و مالیات، اظهار کرد: امسال با توجه به شعار سال، همه نگاه‌ها بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است لذا فعالان و نخبگان دانش‌بنیانی نباید در پله‌های ادارات برای انجام امور خود معطل و زمان بگذرانند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: فعالان شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جزو مودیان مالیاتی نیستند که هزینه‌های میلیاردی را پرداخت نکرده و از مالیات فرار کنند لذا مباحث مربوط به تامین اجتماعی و مالیات که توسط فعالان دانش‌بنیان استان مطرح شد در استان پیگیری و رفع شد.

 

وی با بیان اینکه هر موضوعی که در اختیار استان نیست را در سطح ملی پیگیری می‌کنیم، گفت: بروکراسی‌های اداری نباید شرکت های دانش‌بنیان را معطل کند بلکه دستگاه‌های دولتی قوانین را باید به نفع دانش‌بنیان‌ها تسهیل کنند.

 

وی با اشاره به پرداخت بدهی های تامین اجتماعی افزود: مصوب شد در قالب اقساط ۳۶ ماهه این بدهی‌ها استمهال شود و اداره کل تامین اجتماعی یک مشاور و شعبه خاص را برای مسایل مربوط به مسایل بیمه‌ای شرکت‌های دانش بنیان در نظر بگیرد که شعبه یک بیرجند در این زمینه معرفی شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییرات مدیریتی در تامین اجتماعی و اداره کل مالیات استان، ادامه داد: موضوعات مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان و مسائل آنها به صورت موردی حل و فصل خواهد شد، همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی باید زمان ویژه ای را برای پیگیری مسائل و مشکلات این شرکت‌ها در نظر بگیرند.

 

اشرفی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید خود را با نسل دیجیتال همگام و همسو کنند، تصریح کرد: امیدواریم از فضای دانش بنیان و خلاق جامعه درک لازم را داشته باشیم چراکه یکی از مشکلات ما در استان این است که مدیران ارشد تصمیم گیرنده هستند در صورتی که در بدنه دستگاه یعنی کارشناسان و پایین دست، اثر تصمیم را خنثی می‌کنند که باید این روند را در حداقل زمان ممکن اصلاح کنیم.

 

وی در ادامه برای حل موضوعات مربوط به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مالیات و تامین اجتماعی قول مساعد داد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1233935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha