بانوان فرهیخته نقش مهمی در تربیت نخبگان جامعه دارند

به گفته حجت الاسلام احمدی، زمانی جامعه رشد و تعالی پیدا می کند که نخبگان جامعه در تربیت افراد مؤثر باشند و بانوان فرهیخته در این زمینه باید احساس کنند که نقشی مؤثر در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سعید احمدی امروز در نشست بانوان فرهیخته فرهنگی دینی بانوان را ظرفیت بسیار مهم استان خواند و گفت: شناسایی و حل چالش های حوزه بانوان توسط خود بانوان از رسالت های مهم بانوان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه تصریح کرد : اگر مردم یک جامعه را به دو دسته عامه و خواص جامعه تقسیم بندی کنیم، دو وظیفه متفاوت باید برای بانوانی که بخشی از آنان عضو عامه جامعه هستند و بخشی دیگر جزو فرهیختگان جامعه، در نظر گرفته و آنها را تفکیک کنیم.

 

احمدی خاطرنشان کرد: زمانی جامعه رشد و تعالی پیدا می کند که نخبگان جامعه در تربیت افراد مؤثر باشند و بانوان فرهیخته در این زمینه باید احساس کنند که نقشی مؤثر در جامعه دارند. ما اگر اجازه دهیم که زنان نخبه حضور فعالی در جامعه داشته و نقش مادری خود را ایفا کنند، جامعه ای فرهیخته خواهیم داشت .

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان در نشست گفت: توانمند سازی بانوان در عرصه های اجتماعی و بها دادن به آنها باعث می شود که نسل آینده را به درستی تربیت کنند و نسلی مهذب و با اخلاق و اهل وحدت و تقریب تربیت شود.

 

سیده فائزه موسوی با بیان مردانه بودن حوزه های تصمیم گیری و اعمال نگاه مردانه گفت: کار در چنین محیطی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی را برای بانوان محدود تر می نماید .

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان افزود: همه ما باید کنشگران اجتماعی باشیم و در جامعه تاثیرگذاری ویژه و مهمی داشته باشیم . برای توانمند سازی اقشار و جامعه برای تاثیرگذاری برنامه ریزی داشته باشیم و از ظرفیت بزرگ بانوان در جامعه استفاده نماییم .

 

موسوی در ادامه خاظرنشان کرد: در عرصه تبلیغی بانوان با محرومیت‌ها و محدودیت‌های مختلفی مواجه هستیم که طی سال‌ها به این محرومیت دامن زده‌شده است لذا امروز برای ورود مؤثر بانوان در راستای تحقق اهداف انقلاب، باید برنامه‌های مؤثر و حساب‌شده‌ای داشت چراکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهند توان دشمن و قدرت برنامه‌ریزی و محاسبه‌گری او چند برابر شده، بنابراین باید هدف‌گیری دقیق داشت و نقشه راه ترسیم کرد و از ظرفیت بانوان فرهیخته کشور در ساحت ترسیم خطوط کلان سیاست‌گذاری تبلیغی در حوزه‌های مختلف بانوان بهره‌مند شد.

کد خبر 1233937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha