۵۹ درصد اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است

برزگرگفت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی استان، ۶۹ هزار هکتار معادل ۵۹ درصد اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است در حالی‌ که متوسط کشوری این عدد ۴۵ درصد است.

حسین برزگر بابیان اینکه از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی استان، ۶۹ هزار هکتار معادل ۵۹ درصد اراضی به سامانه‌ های نوین آبیاری مجهز شده است به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی‌ که متوسط کشوری این عدد ۴۵ درصد است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، سند توسعه دیم‌زارها را از دیگر سیاست‌های افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار از دیم‌زارها به کشت غلات، دانه‌های روغنی و علوفه اختصاص یافته است

 

برزگر با بیان اینکه راندمان آبیاری در استان نزدیک به ۶۰ درصد است، تصریح کرد: به ازای مصرف هر مترمکعب آب، ۱٫۶ کیلوگرم محصول در استان تولید می شود و در سند الگوی کشت هدفگذاری شده است تا در پنج سال آینده این میزان به ۲٫۵ کیلوگرم افزایش پیدا کند.

 

وی، تامین علوفه را از چالش‌های جدی استان عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته به سبب توسعه دامپروری فشار بسیاری بر مراتع استان وارد شده و همین موضوع سبب کاهش علوفه در استان شده است.

 

برزگر تصریح کرد: در قالب برنامه توسعه دیم‌زارها کشاورزان از تسهیلات مناسب، تخفیفات بیمه‌ای و تامین نهاده‌ها و کمک‌های بلاعوض برخوردار می‌شوند

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۳۲ هزار انواع نهاده‌های دامی وارداتی در استان توزیع شد، افزود: برای کاهش ضریب وابستگی در این بخش توسعه نهاده‌های علوفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

 

کد خبر 1233969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha