آموزش متناسب با نیاز بازار و مهارت محور حلقه مفقوده دانشگاه است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد آموزش متناسب با نیاز بازار و مهارت محور را حلقه مفقوده در دورانی کنونی برشمرد و گفت: اگر کسی مهارت داشته باشد بیکار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان و جمعی از مدیران این دانشگاه اظهار کرد: دغدعه نظام مقدس اسلامی این است که ما بتوانیم مطالبات مردم در بحث اشتغال را برطرف کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه نوع نگاه مردم در اشتغال، استخدام در شرکت‌ها و ادارات دولتی است افزود: با ‌کمال تأسف این مسأله به گفتمان تبدیل شده و دلیل عدم اعتماد تزلزلی که در برخی استخدام‌های وجود دارد، ایجاد شده است.

 

وی آموزش متناسب با نیاز بازار و مهارت محور را حلقه مفقوده در دورانی کنونی برشمرد و اضافه کرد: اگر کسی مهارت داشته باشد بیکار نخواهد بود، البته اگر همراه با اراده باشد، محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه دانشجویان باید نمونه عینی اشتغال را ببینند، عنوان کرد: مسأله مهارت بسیار مهم است که دانشگاه علمی کاربردی بر روی آن تمرکز کرده است.

 

کیانوش بهرهی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان نیز به تشریح تعداد مراکز علمی کاربردی در سطح دانشگاه و برخی نهادها، نوع فعالیت آموزشی و رویکرد مراکز در ارائه خدمات، برنامه‌ریزی جهت پیوند تحصیل و بازار کار، برخی از چالش های موجود پرداخت و از نماینده ولی فقیه در خوزستان درخواست حمایت کرد.

کد خبر 1233986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha