کاروان شادی در هفته فرهنگی خراسان جنوبی برپا می شود

فرخنده گفت: ظرفیت کاروان شادی را با حضور هنرمندان خراسان جنوبی برای حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان در هفته فرهنگی استان برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی فرخنده شامگاه (29 آبان) در جلسه برنامه ریزی هفته فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه تقویت امید و نشاط اجتماعی و روحیه خودباوری مهمترین هدف برنامه های هفته فرهنگی استان باید باشد، اظهار کرد: جنس برنامه های اجرایی تقویت هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی باید باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه های هفته فرهنگی استان بر محور وحدت آفرینی و همدلی برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد، افزود: مهمترین اولویت و اصل در این برنامه ها میدان داری جوانان و نوجوانان است.

 

فرخنده با تاکید بر اینکه میزبان برنامه های فرهنگی استان باید دانشگاه، مدارس و مساجد باشند، گفت: این برنامه ها در راستای عدالت محوری فرهنگی باید طوری برنامه ریزی شود که روستاها و مناطق عشایری را نیز در بر بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در حوزه موسیقی مقامی دارای ظرفیت بالایی است، ادامه داد: باید در حوزه مفاخر استان، بازی های بومی و محلی، شعر با گویش محلی و بازی های بومی و محلی در این هفته فرهنگی کار کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: ظرفیت کاروان شادی را با حضور هنرمندان استان برای حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان در هفته فرهنگی استان برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

 

همچنین هادی شاهوردی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی از 7 الی 11 آذرماه در بیرجند برگزار می شود، گفت: میراث فرهنگی آمادگی لازم برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی در تمام شهرستان ها را دارد.

 

وی گفت: همچنین نخستین رویداد ملی کویر با محوریت بیابان لوت اول دی ماه در شهرستان های کویری استان برگزار خواهند شد.

 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا در هفته فرهنگی استان در تمام شهرستان ها نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و همچنین اجرای زنده ساخت صنایع دستی را اجرایی کند.

 

طبق تاریخ تعیین شده در این جلسه مقرر شد که از 23 الی 29 دی ماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان هفته فرهنگی استان برنامه های شاد و متنوعی برای قشر جوان و نوجوان در سراسر استان اجرایی شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1233991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha