وضعیت نامناسب اقتصادی در روستاها،  توسعه مناطق حاشیه نشین را به دنبال داشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجنورد گفت: متاسفانه وضعیت نامناسب اشتغال و درآمد در روستاها و وضعیت نامناسب مالی در این مناطق سبب شده تا روستاییان به روستاهای اطراف بجنورد و یا حاشیه شهر مهاجرت کرده و به تدریج سکونتگاه های غیررسمی توسعه یاید.

مصطفی راعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون ۲۶ محله به عنوان سکونتگاه های غیر رسمی در شهر بجنورد وجود دارد که ساکنان این مناطق از داشتن رفاه شهری از جمله مبلمان شهری، آسفالت مناسب معابر و یا سایر زیرساخت ها کمتر برخوردار هستند.
 


معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجنورد درباره مشکل حاشیه نشینی در بجنورد گفت: بجنورد دومین شهر کشور به لحاظ جمعیت بالای حاشیه نشین شهری است به طوری که بیش از ۷۰ هزار نفر معادل یک سوم از جمعیت شهر بجنورد در مناطق حاشیه ای سکونت دارند. 

 


وی افزود: دستگاه های مختلف در اجرای پروژه های هدف بازآفرینی شهری دخیل هستند که در این زمینه شهرداری  به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی تکلیف دارد تا نسبت به جمع آوری اطلاعات سایر دستگاه ها و تدوین برنامه اقدام مشترک برای سه سال آینده اقدام کند و جهت تصویب به ستاد بازآفرینی شهری شهرستان ارسال کند.

 

 

راعی خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح بازآفرینی شهری در دست اجرا است، سال قبل بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تعداد ۵ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری مصوب شد و در این زمنیه ۴ پروژه به بهره برداری رسید.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجنورد خاطرنشان کرد: امسال هم جهت اجرای پروژه های توسعه معابر از محل اعتبارات محرومیت زدایی، اعتباراتی در نظر گرفته شده است که در مرحله نهایی شدن مبلغ اعتباری جهت اجرا در محلات طرح بازآفرینی شهری بجنورد است.

 

 

کد خبر 1234000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha