تسهیل شرایط تخصیص زمین مشوق فرزندآوری در خراسان جنوبی

طالبی گفت: شرایط تخصیص زمین در همه شهرهای خراسان جنوبی با توجه به استعلام نرخ فرزندآوری در استان تسهیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی صبح امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه معاون وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل تخصیص زمین، استعلام نرخ فرزند آوری در همه شهرهای خراسان جنوبی از طریق اداره ثبت احوال و در شهر بیرجند از طریق مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید انجام شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای جوانی جمعیت و افزایش باروری، زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان انجام می‌شود، افزود: زیرساخت های لازم برای اسکان موقت همراه مادران باردار که در شهر بیرجند از خدمات بیمارستانی استفاده می کنند باید فراهم شود.

 

طالبی بیان کرد: همچنین دانشجویان مادر باردار یا آنهایی که کودک زیر سه سال دارند می تواند از آموزش مجازی یا غیرحضوری برای گذراندن واحدهای دوره تحصیل استفاده کنند.

 

وی بر ضرورت آموزش و مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت در کنار تبلیغات برای فرزندآوری تأکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی نیز با توجه به اهمیت موضوع معلولیت باید وظیفه اعتقادی در این خصوص داشته باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تشویق کارمندان جوان دارای فرزند بالا در دستگاه های اجرایی، افزود: فرهنگ سازی در بحث فرزندآوری الزامی است و دستگاه هایی که تکلیف دارند باید برنامه های خود را اجرایی کنند.

 

طالبی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه معافیت از سربازی در تسهیلات ازدواج حذف و در تسهیلات فرزندآوری لحاظ می شود باید این مسئله از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری و رفع شود تا تفاوتی بین دریافت این دو تسهیلات نباشد.

 

حسن شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اینکه نرخ شیوع معلولیت در شهرستان درمیان به شدت افزایش یافته است، افزود: باید مشاوره های ژنتیک به خصوص در خانواده های دارای فاکتور خطر جدی گرفته شود.

 

وی به خدمات بهزیستی در بحث چند قلوزایی، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸۹ خانواده دارای فرزند ۲ قلو و ۲۵ خانواده دارای فرزند سه قلو تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

 

 


 

کد خبر 1234037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha