فیلم سینمایی «لوپتو» از فیلم های صددرصد ایرانی به حساب می آید

نمازی با اشاره به اکران فیلم سینمایی «لوپتو» گفت: این فیلم توسط مرکز انیمیشن حوزه هنری تولید شده و به موضوعات مهم کشور پرداخته و در کرمان تولید شده است و از فیلم های انیمیشن صد در صد ایرانی به حساب می آید.

وحید نمازی در حاشیه اکران فیلم سینمایی «لوپتو» ویژه فعالان فرهنگی استان فارس که در سینما «شیراز» انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: فیلم سینمایی «لوپتو» توسط مرکز انیمیشن حوزه هنری تولید شده و به موضوعات مهم کشور پرداخته و در کرمان تولید شده است و از فیلم های انیمیشن صد در صد ایرانی به حساب می آید.

رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به اینکه فیلمنامه این انیمیشن از کامل ترین فیلمنامه های انیمیشنی است و داستان آن به امیدبخشی می پردازد و حوزه تربیتی خوبی برای کودکان است، اضافه کرد: همچنین بخشی از آن در خصوص رفع موانع تولید داخلی است و «لوپتو» یک انیمیشن کاملا ایرانی برای قشر کودک امیدآفرین محسوب می شود و گروه ۶ تا ۱۵ ساله را پوشش می دهد و برای بزرگسالان هم موضوعیت جالبی دارد.

وی تاکید کرد: ایران در شمار ۱۰ کشور تولیدکننده انیمیشن قرار دارد و حوزه هنری دومین اثر انیمیشنی است که امسال تولید کرده است و حداقل سالانه ۲ انیمیشن می سازیم و از ابتدای سال ۱۴۰۱ مرکز تخصصی پردیس هنر و اندیشه «رهاوین» توسط حوزه هنری راه اندازی شده است که در حوزه رشد و توانمندسازی فیلم کوتاه و مستند، گرافیک و ... عمل می کند و برای انیمیشن هم از هنرهای پرحوصله است که پردرآمد و ارزآور است هم برای آموزش طرح هایی داریم.

کد خبر 1234130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha