رقابت ۱۰ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر خراسان شمالی آغاز می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد ۱۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره هفدهم تئاتر راه پیدا کرد، گفت: این جشنواره در روزهای یکم تا سوم آذرماه در تماشاخانه شمس بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ تقی صادقی امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اظهارکرد: فرآیند برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر استان از انتهای شهریور ماه آغاز و در مرحله شهرستانی ۲۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه شده که ۱۸ اثر به مرحله بازبینی رسید.
 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در مرحله بازبینی علاوه بر داوران استانی از ظرفیت داوران ملی نیز بهره گرفته شد که علاوه بر موضوع داوری سه کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان و علاقه مندان به این حوزه برگزار شد.
 


وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد که پنج اثر از شهرستان بجنورد، یک مورد مربوط به گرمه، یک مورد مربوط به جاجرم، دو مورد مربوط به اسفراین و یک مورد مربوط به شیروان است، افزود: جشنواره تئاتر در روزهای یکم تا سوم آذرماه در تماشاخانه شمس بجنورد برگزار و گروه ها با هم به رقابت می پردازند که اختتامیه در روز سوم برگزار می‌شود.



صادقی بیان کرد: در هفدهمین جشنواره تئاتر استان سعی براین بوده که به موجب حمایت از تیم های شرکت کننده، مبلغ پنج میلیون تومان برای هر تیم پیش از اجرا واریز شود که بتوانند برای امورات از آن استفاده کنند.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر این که تولیدات باید برای جامعه فرهنگی و هنری استان روشن و شفاف شود، افزود: آسیب های به وجود آمده در این حوزه به این دلیل است که طی دهه های گذشته افرادی ناخواسته و شاید عمدی وارد شدند و خروجی منتهی به سکولاریسم در حوزه فرهنگ شد.
 


وی افزود: براین اساس باید ریل گذاری از همان مسیری که غلط و اشتباه بوده جبران شود و از هر نماد و محتوایی که سبک زندگی و هنر غربی را تداعی کند استقبال و حمایت نمی شود، اما اگر طرح مبتنی بر فطرت انسانی و ارزش های نظام باشد قابل حمایت است.

 


مسعود مرواری هم در خصوص داوران مرحله نهایی جشنواره اظهارکرد: حسین فدایی حسین، سیروس همتی و سید مهدی کشمیری داوری مرحله نهایی جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی را برعهده دارند.

 


دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی بیان کرد: در مجموع 10 اثر نمایشی از میان 16 اثر بازبینی شده به  مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تئاتر این استان راه یافته است.


وی نمایش «گوهر» به کارگردانی «عطیه یوسفی» از شیروان، نمایش «مرغ حق روی درخت کنار» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» و نمایش «مرگ بر مرگ» به کارگردانی «مریم احمدی» از اسفراین، «ترنج» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه و نمایش «دستور» به کارگردانی «مهدی فخرانی» از جاجرم «ارابه مرگ» به کارگردانی «مهدی میرخورلو»، «مهمانی انگشتها» به کارگردانی «طاهره رنجبر»، «میزان» به کارگردانی «امیر حصاری»، «تهران کنار پنجره» به کارگردانی «علی سعادتی» و «ثانیه صفر» به کارگردانی «سعید نیستانی» از بجنورد را آثار راه یافته به مرحله پایانی این جشنواره اعلام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1234143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha