تنها مسجد شهرک شهید کشوری اصفهان در آتش سوخت

داوری با اشاره به اینکه شهرک شهید کشوری، منطقه‌ای وسیع با بارگذاری گسترده مجتمع‌های مسکونی است و مسجد و مراکز مذهبی در آن وجود ندارد گفت: شب گذشته اغتشاشگران تنها مسجد شهرک شهید کشوری را به آتش کشیدند.

حجت الاسلام حمید داوری در گفتگو با خبرگزاری شبستان از اصفهان اظهار کرد: شب گذشته مسجد و حسینیه المهدی، تنها مسجد  شهرک شهید کشوری اصفهان توسط برخی آشوبگران به آتش کشیده شد.

 

 

امام جماعت مسجد المهدی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته گفت: شیشه های مسجد مورد اصابت سنگ و شکستگی قرار گرفته و لوازم مسجد اعم از فرش و موکت و سیستم های الکترونیکی همگی در آتش سوخته است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 250 میلیون تومان برآورد خسارت در این حادثه شده است، خاطرنشان کرد: سیستم صوتی و وسایل الکترونیکی مسجد بیشترین آسیب را دیده و دیگر قابل استفاده نیست.

 

عضو هیئت امنای مسجد المهدی با تاکید بر اینکه این مسجد در واقع نمازخانه کوچک و ساده ای بود که مردم شهرک شهید کشوری برای اقامه نماز در سه وقت شرعی به آن مراجعه می کردند، یادآور شد: این مسجد دارای فعالیت های فرهنگی، برگزاری مراسم های مذهبی در مناسبت های مختلف، جلسات قرآن و جلسات اخلاقی برای جوانان و نوجوانان و اهالی شهرک بود.

 

حجت الاسلام داوری ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه شهرک شهید کشوری یکی از شهرک های نوساز و وسیع اصفهان است ولی مسجدی در آن وجود ندارد و مسجد المهدی که اکنون در آتش سوخته است اتاقک کارگران ساختمانی پروژه های ساختمانی این شهرک بوده که به درخواست مردم تخریب نشد و برای اقامه نماز به عنوان مسجد از آن استفاده می شد.

 

امام جماعت مسجد المهدی اضافه کرد: متاسفانه بیش از ۲۰ سال از ساخت شهرک شهید کشوری می‌گذرد اما این شهرک با جمعیتی بیش از ۲۰ هزار نفر ساکن در آن فاقد مسجد است! و حتی مسجد جامع ابتدای شهرک بعد از گذشت بالغ بر ۱۰ سال از شروع آن هنوز تکمیل نشده و در این سال‌ها با کوتاهی مسؤولان همراه بوده و هیچ اقدام موثری در این راستا برداشته نشده است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه مسکونی شهید کشوری منطقه‌ای وسیع با بارگذاری گسترده مجتمع‌های مسکونی بوده و مجموعه فرهنگی و مذهبی نیز در آن وجود ندارد، افزود: ساکنین برای اقامه نماز و مراسمات مذهبی با کمبود جا و مشکلات فراوانی همراه هستند و حالا با این حادثه تلخ همین نمازخانه کوچک هم در آتش سوخت و مردم و ساکنان این شهرک نیز در غم سوختن و خسارت این مسجد می سوزند.

 

اراضی شهرک شهید کشوری اصفهان در سال ۱۳۷۰ و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تأمین مسکن کارکنان ارتش، در اختیار اداره تعاون این نیرو قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1234172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha