کیفیت زندگی انسان ها را «کتاب» و «کتاب خوان»  مشخص می کند

ضابطی گفت: کیفیت زندگی انسان ها را «کتاب» و «کتاب خوان» مشخص می کند و دوری گرفتن نسل جوان از کتاب و روی آوردن به فضای مجازی باعث بوجود آمدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده است.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه افتتاح باغچه کتاب آران و بیدگل گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب در هر شهر بوجودآوردن فضاهای مطالعه و مکان هایی با رویکرد جدید و فضایی آرام برای دوستداران کتاب است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: کیفیت زندگی انسان ها را «کتاب» و «کتاب خوان» مشخص می کند و دوری گرفتن نسل جوان از کتاب و روی آوردن به فضای مجازی باعث بوجود آمدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده است.

 

 

ضابطی ادامه داد: با راه اندازی مراکز عرضه و ارائه کتب به مردم و فضای مطالعه، بستر استفاده از کتاب برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی فراهم شده و گاهی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برداشته خواهد شد.

 

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: بوجودآوردن زیرساخت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای این امر مهم در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

 

 

ضابطی تصریح کرد: با توجه به آمار انجام شده توسط مرکز آمار ایران و اعلام پاکیزه بودن میزان سرانه مطالعه کتاب در جامعه، ایجاد زیرساخت های فرهنگی مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی موجب افزایش میزان مطالعه کتاب می باشد که در این خصوص همکاری دستگاه های متولی و شهرداری ها در حمایت از بخش خصوصی می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: از جمله این مراکز فرهنگی کتاب می توان به کافه های کتاب، ایستگاه های سیار کتاب، نصب المان های کتاب و مطالعه کتاب و مطالعه در زیباسازی شهری، جایگاه های مطالعه و کتاب در مراکز فروشگاه های بزرگ اشاره کرد.

 

 

کد خبر 1234223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha