بیش از ۱۱۱ هزار تُن گندم از کشاورزان خرید تضمینی و توافقی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار تُن گندم در این استان به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

سید جلال موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: امسال 108 هزار و 778 تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: خرید تضمینی گندم در 24 مرکز انجام شد و هفت هزار و 617 کشاورز استان گندم تولیدی خود را به دولت فروختند.

 

موسوی درباره خرید گندم  به صورت توافقی گفت: در این باره مجوز خرید برای کارخانجات آرد استان صادر شده و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرید می شود.

 

وی بیان کرد: اکنون پنج کارخانه آرد سازی استان در شهرستان‌های شیروان، مانه و‌ سملقان، اسفراین و بجنورد اقدام به خرید توافقی گندم به نرخ توافقی می کنند.

 

وی اظهارداشت: خرید گندم توافقی به منظور تامین نیاز گندم کارخانجات آرد سازی استان برای تولید آرد به قیمت تمام شده مورد استفاده قرار می گیرد و در حال انجام است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار، حدود دو هزار و 400 تُن خرید گندم توافقی انجام شده است.
 

کد خبر 1234250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha