ضرورت استفاده از ظرفیت مروجین و مبلغین در ترویج فرهنگ زکات

به گفته آیت الله خاتمی، باید از ظرفیت‌ مبلغین و مروجین زکات در روستاها استفاده شود، چرا که اینگونه اقدامات فرهنگی تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز درآئین شکرگزاری زکات که در روستای دولت آباد از توابع شهرستان ابهر، برگزار شد، با بیان اینکه شکر نعمت‌های خداوند موجب افزایش آن خواهد شد، افزود: بر اساس آیات قرآن، احادیث و روایات متعدد دینی، اگر در برابر نعمات الهی شکرگزار باشیم موجب افزایش چند برابری آن خواهد شد.

 

امام جمه زنجان با بیان اینکه مردم زنجان از گذشته در پرداخت زکات و مشارکت در کارهای خیر و کمک به همنوعان همواره پیشقدم  بوده‌اند، اظهار کرد: این موضوع در برنامه ها و فعالیت های نهادهای حمایتی و رسیدگی به امور فقراو نیازمندان مشهود و اثر گذار است.

 

وی ضمن تقدیر از مبلغین و مروجین زکات گفت: باید از این ظرفیت‌ها به ویژه در روستاها استفاده شود، چرا که اینگونه اقدامات فرهنگی تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم دارد.

 

جمع آوری بیش از 55 میلیارد تومان زکات از ابتدای سال تاکنون در استان زنجان

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در استان ساماندهی شده است، گفت: ۹۵ درصد در امور محرومین از جمله درمان، معیشت، تهیه جهیزیه و... مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه شده است.

 

روح اله صالحی ادامه داد: خوشبختانه  مشارکت‌ مردمی در بخش های مختلف به ویژه زکات افزایش چشمگیری داشته و زنجان جزء استان های برتر در کشور در بحث جمع آوری و ساماندهی زکات است.

 

وی به همراهی نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه با دبیرخانه شورای زکات اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود و ارزیابی صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای زکات کشور، زنجان رتبه پنجم کشوری را در بحث تحقق برنامه ابلاغی در خصوص جمع آوری و ساماندهی زکات دارد.

 

صالحی همچنین به اقدامات عمرانی انجام شده از محل زکات نیز اشاره کرد و گفت: ۳۳ واحد مسکونی از محل زکات جمع‌آوری شده احداث و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 1234283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha