بانوان، پیشرانان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند/ تهیه طرح های عملیاتی استانی در طرح جوان سازی جمعیت

اختری با اشاره به اهمیت توجه به رویکردهای استانی و مشکلات اختصاصی در هر استان در زمینه جممعیت گفت: طرح های عملیاتی بر اساس نیازهای استانی در طرح جوان سازی جمعیت ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، زینب اختری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور صبح امروز در رویداد تحول آفرین در راهبری بحران جمعیت در سالن همایش های باقرالعلوم یزد گفت: امروز در کنار افراد فعال و مردمی در حوزه جمعیتی هستیم.

 

وی افزود: شعار دولت،  مردمی سازی و دولت مردمی است و همه تلاش ما باید این باشد که بتوانیم شعار را محقق کنیم که دو راهبرد اصلی با عنوان زنان پیشران و زنان سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی این اهداف را دنبال می کنند.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: پیشرانی را برای حل مساله و قوی تر شدن ایران را باید به کار ببریم زیرا معتقدیم که از این ظرفیت بانوان به خوبی استفاده نشده است.

 

اختری ادامه داد: ما آمده ایم که تلاش کنیم تا مساله ها حل شود و با نگاه پیشرانی آمده ایم که بیان کنیم چطور می توانیم مسائل را حل کنیم.

 

وی گفت: حضرت آقا بیان می کنند که «مسائل حل نمی شود جز به دست مردم» که بر اساس این فرموده ایشان ما سعی کرده ایم با این رویدادها را با این نگاه پیش ببریم.

 

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: رویکرد این دولت نیز این است که ما باید هسته تشکیل دهیم تا مردمی ها در کنار حاکمیتی ها قرار گرفته و هم ادبیات شوند زیرا به واسطه این فاصله ها مردم می خواهند اما نمی شود ولی با این رویداد سعی داریم این دو ظرفیت در کنار هم قرار گیرند.

 

وی افزود: ما دست بوس مردمی ها هستیم و مرد ولی نعمتان ما هستند و ما بایستی همه جوره به آنها خدمت دهیم و هر مسئولی در بالاترین مقام خود درجه خادمی می گیرد و از طرفی نیز گروه های مردمی بایستی صبر به خرج دهند تا ادبیات حاکمیتی را برای آنها ترجمه کنیم.

 

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: بازخوانی دفاع مقدس نشان می دهند که فرمانده به وسط میدان آمده و فراخوان می دهد که ما می خواهیم این ادبیات در حاکمیت نیز رخ دهد.

 

اختری ادامه داد: ما اسناد بالادستی در حوزه زنان را جمع آوری و بر اساس رهنمودهای امام (ره) و رهبری  همچنین قوانین بالادستی برنامه اقدام و عمل بر اساس اسناد بالادستی تدوین کردیم.

 

وی گفت: در کشورهای پیشرفته ای مانند آلمان می بینیم که خانواده را عامل ثبات اقتصادی می داند که این نشان از جایگاه خانواده در کشورهای مختلف است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت کشور بیان کرد: جامعه ما امروز نیاز به پیشران دارد که بر اساس بررسی اسناد بالادستی و نقاط ضعف و قوت به هفت محور اصلی رسیدیم که طرح قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت کشور را تدوین کردیم.

 

وی افزود: ماده یک بند پ وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جممعیت به استانداران سپرده شده که در شورای برنامه ریزی استان اتفاق می افتد که ما در روندی با ایجاد ستاد و کارگروهی  سعی کردیم از نیروهای مردمی استفاده کنیم که این به عنوان نقطه قوتی در راستای تعامل حاکمیت با مردم بود.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: ما باید برای هر استان، شهرستان، شهر، روستا و محله ای برنامه داشته باشیم و با توجه به فرصت کوتاهی که داریم بایستی سعی کنیم در چاله جمعیتی نیافتیم.

 

اختری ادامه داد: این نشست ها جهت بالا بردن سرعت و دقت در طرح ها و برنامه های خود است و نیاز به برنامه ریزی داریم.

 

وی گفت: وزارت کشور مکلف شده که برنامه ارتقای وضعیت باروری برای هر استان بدهد و این رویداد را برنامه ریزی کردیم که فرایند پیدا کردن مساله و راهکارهای حل مساله را یاد بگیریم و معتقدیم که اگر ساختار خوب ایجاد شود ریل گذاری خوب انجام می شود.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: ما قانون را اهرم می دانیم و در این راستا سعی داریم از ظرفیت ها استفاده کتیم تا اولویت های استانی را احصا کنیم و در مورد یکی از آنها اقدام عملیاتی تعریف کنیم.

 

وی افزود: ما از مدیران درخواست داریم که با نگاه راهبردی در راستای این برنامه ریزی طرح ارائه دهند و در این زمینه نیز مردمی ها بیان کنند که چه اقدامات عملیاتی برای جامعه نیاز است تا به یک بسته اجرایی برسیم.

 

 

کد خبر 1234321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha