قلعه های تاریخی غیاث آباد، شایستگی ثبت در فهرست آثار ملی را دارد

دانائی نیا گفت: دو قلعه و آب انبار تاریخی روستای غیاث آباد کاشان شایستگی ثبت در فهرست آثار ملی را دارد.

احمد دانائی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: دو قلعه تاریخی و آب انبار روستای غیاث آباد شایستگی ثبت در فهرست آثار ملی را دارد که امیدواریم با توجه به تفویض کامل شورای ثبت شمال استان به شهرستان کاشان، این مهم هرچه سریعتر انجام شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: حفظ بافت روستاها موضوع مهمی است که از مهم ترین دغدغه های این اداره است که به دلیل اهمیت آن، تفاهم نامه‌ای با بنیادمسکن منعقد شده تا بافت روستاها بیش از پیش دستخوش تغییرات غیراصولی نشود.

 

دانائی نیا گردشگری روستایی در کاشان را فرصتی مغتنم برای رونق گردشگری دانست و تصریح کرد: وضعیت ساخت و سازها در بافت تاریخی روستای غیاث آباد مناسب نیست و ادامه این روند به نفع حفظ بافت تاریخی روستای غیاث‌آباد نخواهد بود.

 

عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه کاشان افزود: وضعیت موجود روستای غیاث آباد، برازنده یک روستای هدف گردشگری نیست و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

 

دانائی نیا تاکید کرد: وجود مرقد نورانی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر، قتلگاه این امامزاده و برگزاری آیین سنتی- مذهبی قالیشویان که در فهرست میراث جهانی نیز ثبت شده از ظرفیت‌هایی است که می توان برای توانمندسازی این روستا استفاده کرد.


 

کد خبر 1234329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha