تشریح دستاوردهای علمی و فرهنگی بسیج دانشجویی/ برپایی۵۰ کرسی آزاداندیشی در جریان حوادث اخیر کشور

طباطبایی با تشریح بخشی از دستاوردهای علمی و فناوری بسیج دانشجویی استان کرمان به حوادث اخیر کشور هم اشاره و تصریح کرد: بسیج دانشجویی همه افراد دارای شائبه را به کرسی های آزاداندیشی دعوت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدهادی طباطبایی، سه شنبه(اول آذر) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دوم آذر، روز بسیج دانشجویی گفت: بزرگترین محور استکبارستیزی و مهمترین نهادی که از حداقل امکانات بیشترین بهره برداری را در نقش آفرینی دارد بسیج است.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان تفکر بسیجی را تفکری زنده و مؤمن و ناب و در مبارزه با استکبار و تکیه گاه بزرگ مستضعفین جهان توصیف و بیان کرد: بسیج دانشجویی در ۹ عرصه نقش آفرینی می کند که اولین و مهمترین آن در زمینه علم و فناوری است.

 

وی در همین زمینه به فعالیت مرکز تحقیقاتی دانشجویی شهید سلیمانی که هسته علمی و تخصصی علوم انسانی و علوم‌پایه در آن شکل گرفته اشاره و بیان کرد: هسته روانشناسی هم در مواجهه با آسیب های اجتماعی بیشترین دستاورد را برای کاهش طلاق داشته است.

 

طباطبایی ادامه داد: در بخش فنی و علوم پایه دانشگاه های استان به مرحله تولید طرح های مهمی برای کشور و استان رسیدند از جمله تولید ربات های پیشرفته برای استفاده در زمان بحران به طور مثال نجات دهنده در زلزله که در دانشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی رفسنجان انجام شده است.

 

وی تولید پهپادهای مورد استفاده در کشاورزی، اصلاح واریته ها و ارقام مختلف بذر در دانشگاه شهید باهنر که باعث نجات جامعه از روغن هاب نباتی غیر اشباع می شود؛ تنظیم بیش از یکصد قرارداد میان صاحبان ایده و سرمایه گذاران در رویداد «تا ثریا» را بخشی از دستاوردهای علمی دانشجویان استان عنوان کرد.

 

این مسئول افزود: در حوزه علمی پژوهشی طرح بزرگ راهیان پیشرفت اجرا می شود که به همه بخش ها و دانشگاه ها ابلاغ شده که هدف آن ارائه دستاوردهای انقلاب و امیدآفرینی در قشر جوان و دانشجو است.

 

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۰۰ نفر دانشجو جهت آشنایی با دستاوردهای انقلاب به مناطق ویژه و بخش های صنعتی استان عزیمت کردند؛ گفت: تاکنون ۱۹ اردوی راهیان پیشرفت انجام شده است.

 

طباطبایی دومین عرصه نقش آفرینی بسیج دانشجویی را احیای اندیشه دینی و اقامه ارزش های اسلامی و بالابردن سطح فرهنگ دانشجویان عنوان و تصریح کرد: اعزام هزار و ۷۰۰ دانشجو با ارائه خدمات ویژه به اربعین، هزار و ۸۰۰ نفر به راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس، تدارک اردوی راهیان بهشت حاج قاسم  از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده است.

 


وی در مورد راهیان بهشت حاج قاسم از برنامه ریزی برای میزبانی هر هفته ۲۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: مکتب حاج قاسم مُبیّن و روشن کننده برای نسل جدید است و زمینه را برای ابعاد فرهنگی در کشور گسترده کرده است.

 

طباطبایی از اعزام هزار و ۷۰۰ دانشجوی جهادگر در قالب پویش «عهد خدمت» به استعداد ۷۰ گروه جهادی و انجام ۴۰ پروژه عمرانی در حاشیه شهرهای مختلف هم خبر داد و افزود: سومین عرصه نقش آفرینی بسیج دانشجویی؛ رشد و کادر سازی برای انقلاب اسلامی است که به همین‌ منظور دوره های مهم «طرح ولایت» کشوری و «خط امام» استانی برگزار می شود و از مهمترین مأموریت آن تحکیم اندیشه جوانان است.

 

وی در بخش پایانی سخنانش درباره سناریوی هزار چاقو دشمن مطالبی بیان کرد و افزود: این سناریوها پس از شکست دشمن در اربعین امسال و فریاد جریان مقاومت در سازمان ملل و مطالبه برای انتقام از آمرین و عاملین شهادت سرار سلیمانی توسط رییس جمهوری، اجرا شد اما مردم همه سناریوهای دشمن  را به خوبی دانستند.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان خاطرنشان کرد: دشمن طراحی هیبریدی را برای اول مهر و زمان بازگشایی دانشگاه ها قرار داده بود و با عجله وارد شد زیرا پیشرفت های کشور در این یکسال خیلی مهم و حائز اهمیت بود و از طرفی اتفاقات نزدیک به اربعین در عراق دشمن را امیدوار کرد تا اربعین را تحت تأثیر قرار بدهد در حالیکه امسال بیشترین زائر به اربعین اعزام شد.

 

وی ادامه داد: دشمن می داند معادلات قدرت از غرب به آسیا و ایران در حال انتقال است و ایران مهمترین محور دیپلماسی است؛ از همه مهمتر دشمن به دنبال مشغول سازی مسئولان اجرایی کشور برای کُند کردن روند خدمات به مردم است.

 

طباطبایی با بیان اینکه دشمن چندین سناریو از جمله تجزیه ایران، ورود به دانشگاه ها، نشر حجم زیادی از اکاذیب و... را دنبال کرد اما همراهی مردم با دشمن بسیار کم بود؛ افزود: بیش از دو میلیارد ربات و پیام فکت در فضای مجازی به منظور تحریف افکار و جنگ شناختی، ورود به مدارس و... ایجاد کرد اما در این اغتشاشات، دانشگاه های کرمان در پایدارترین و بهترین حالت خود بود و تنها در چند دانشگاه تجمع شکل گرفت که لیدرهای آن عموماً افراد خارج از دانشگاه بودند.

 


وی آخرین سناریوی دشمن را ایجاد رعب و ترس در میان مردم دانست و تصریح کرد: اقتدار نیروهای مسلح اجازه جولان حداقلی این عملیات ها را هم در کف میدان به دشمن نخواهد داد و امروز فضای دانشگاه های استان گفتمان و مناظرات است و بسیج دانشجویی همه افراد دارای شائبه را به کرسی های آزاداندیشی دعوت می کند زیرا دانشگاه جای اغتشاش نیست.

 

این مسئول تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ کرسی آزاداندیشی و تریبون آزاد در حوادث اخیر در دانشگاه های استان برگزار کردیم و در حوادث اخیر شاهد بودیم لیدرها هدفمند و عامدانه جنگیدند و وارد مقابله با نظام شدند و جوانانی هم که وارد این اغتشاشات شدند بیشتر جوانان دارای هیجانات بودند.

 

گفتنی است، در استان کرمان۹۰ دانشگاه با ۱۱۰ هزار نفر دانشجو وجود دارد.

کد خبر 1234345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha