رونمایی از بالگردهای هجومی در نیروی دریایی/ نیروی دریایی در دوره سازندگی گام بر می دارد

امیر دریادار ایرانی با اشاره به اینکه امروز نیروی دریایی در دوره سازندگی گام بر می دارد و در همه حوزه های منطقه و بین الملل فعالیت دارد از رونمایی از بالگردهای هجومی و پهبادهای با برد ۲ هزار کیلومتر در این نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز (سه شنبه اول آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه یکی از عرصه های مهم که نقش راهبردی خود در منطقه بین الملل ایفا می کند حوزه دیپلماسی دریایی است، گفت: در آستانه ورود به بزرگداشت هفتم آذر یاد شهدای پر فتوح دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی دریایی را که اجساد آنها در نقطه نقطه آب های دنیا است، گرامی می داریم.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی ساخت تسلیحات نظامی در این نیرو گفت: نیروی دریایی با توجه به توان علمی و تحقیقاتی که در حوزه ساخت انواع تسلیحات راهبردی در سطح و از سرسطح دارد به دستاوردهای مهمی دست یافته است و به زودی بالگردهای هجومی دریایی را در اختیار خواهد گرفت که در بخش اسکورت کشتی ها به ما کمک می کند.

 

امیر ایرانی ادامه داد: امروز نیروی دریایی در دوره سازندگی گام بر می دارد و در همه حوزه های منطقه و بین الملل فعالیت داریم و در حوزه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرنده ها حرفی برای گفتن داریم و توان خود را در دریا به نمایش گذاشته ایم.

 

وی با بیان اینکه شاهراه تجاری دریایی کشور را در حوزه امنیتی کاملا حفظ کرده ایم، افزود: تمام کشتی های تجاری ما توسط نیروی دریایی اسکورت می شوند و شناورهای نیروی دریایی در همه اقیانوس ها حضور دارند. نیروی دریایی در حال حاضر دارای فرماندهی ناوگان اقیانوس هند، فرماندهی ناوگان اقیانوس اطلس و فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور ناوگروه 88 در منطقه و فرا منطقه و بازدید از برخی از کشورها ادامه داد: همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی در حال انجام ماموریت هستند و به زودی ناو دسته پهبادبر با ظرفیت بیش از 50 پهباد به فعالیت می پردازند و این توان را داریم که صدها پهباد را همزمان به پرواز درآوریم. در چند ماه آینده شاهد اجرای رزمایش مرکب هستیم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشورهای عضو، تفاهم نامه های دوجانبه یا چندجانبه اجرا می شود.

 

امیر دریادار ایرانی در مورد افزایش توان رزمی این نیرو اظهار داشت: در حوزه افزایش توان رزمی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی بوده ایم که به زودی شاهد الحاق دستاوردهای جدید نیروی دریایی به بدنه این نیرو هستیم و برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهبادهای به روز با بُرد بیش از 2 هزار کیلومتر را استفاده می کنیم.

 

وی با اشاره به توان صنعتگران، دانشمندان و شرکت های دانش بنیان گفت: جامعه علمی کشور تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا توان نیروی دریایی افزایش یابد. ارتقای توان رزمی، ساخت شناورهای مجهز و افزایش برد عملیاتی از دیگر برنامه هایی است که در اولویت قرار دارد.

 

وی در مورد سایر ناوگروه های نیروی دریایی گفت: ناوگروه 86 نیروی دریایی برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا ماموریت دارد و ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و آمادگی حضور در تمام اقیانوس ها را داریم.

 

امیر دریادار ایرانی در مورد استفاده آمریکا از شناورهای بدون سرنشین (شهپاد) در خلیج فارس گفت: اگر امروز دشمن شناورهای بدون سرنشین (شهپاد) را در دستور خود کار دارد، عرصه را بر خود تنگ می بیند تا از این گونه شناورها استفاده کند. این شناورها ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته و ما پیش از این، این شناورها را جمع آوری کردیم و چون آمریکا تضمین داد که شناورها را جمع آوری می کند، آنها را بازگرداندیم اما اگر دوباره این اتفاق بیفتد باز هم آنها را جمع آوری می کنیم چون شناورهای بدون سرنشین (شهپاد) از کنترل خارج می شود و معلوم نیست چه سرنوشتی برای شناورهای دیگر رقم بزند و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته و خطری برای کشتی های تجاری و نفتکش محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: دشمن سعی داشت منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند و به حوزه قاچاق ورود کرده بود اما مرکز امنیتی منطقه در چابهار برای تامین امنیت دریایی تشکیل شد تا کشورهای عضو آیونز و سایر کشورهایی که تمایل به حضور در این حوزه دارند اما ساحلی در اختیار آنها نیست، می توانند برای تامین امنیت منطقه خود در آن حضور یابند.

 

 

کد خبر 1234380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha