افزایش دامنه پوششی بیماران خاص/ ۱۷ بیماری در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شد

حسینی گفت: دامنه پوششی بیماران خاص افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۲۷ بیماری اولیه شناسایی شده که ۱۷ بیماری در سامانه های بیمه سلامت در حال بارگذاری است.

سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: صندوق بیماران خاص در کشور تشکیل شده و مسئولیت آن برعهده بیمه سلامت است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان این پیش از این 5 بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت بوده است، افزود: دامنه پوششی بیماران خاص افزایش پیدا کرده و در حال حاضر 27 بیماری اولیه شناسایی شده که 17 بیماری در سامانه های بیمه سلامت در حال بارگذاری است.

 

وی ادامه داد: بیماران خاص برای مطلع شدن از تحت پوشش بودن خود می توانند به سامانه شهروندی بیمه سلامت مراجعه کرده و با ثبت کد ملی خود از وضعیت بیمه ای خود آگاه شده و یا درخواست حمایت دولت را ثبت کنند.

 

حسینی گفت: بیماران خاص برای دریافت خدمات، علاوه بر سهم بیمه پایه و بیمه تکمیلی می توانند تا سقف هزینه های خود از صندوق بیماران خاص بهره مند شوند.

 

وی اظهارداشت: تا 80 درصد تعرفه خصوصی نیز در تعرفه صندوق بیماران خاص قرار می گیرند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه ای، سیستیک فیبروزیس و اتیسم را از جمله گروه های بیماری بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت برشمرد.

 

کد خبر 1234407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha