هزینه کرد درآمد حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه ها در تکمیل پروژه های نیمه تمام

عباس زاده از هزینه کرد درآمد حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه ها در تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز سه شنبه (۱ آذر) در کارگروه استانی مولدسازی استان از شناسایی اموال مازاد دولت در سنوات گذشته گفت و اظهرکرد: در حال حاضر برنامه مولدسازی و فروش این املاک را در برنامه داریم و تلاش بر این است که با هماهنگی دستگاه‌ های متولی و به ویژه اداره‌ کل اقتصاد و دارایی موانع فروش آن ها را رفع کنیم.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصريح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌ صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهر های کشور مشخص شود.

 

به گفته وی؛ با ساماندهی و فروش این اموال می‌توان بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام را به اتمام رساند تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

عباس زاده گفت: املاک مازاد دولت در روستاها به خصوص مدارس و خانه‌های بهداشت که زمین شان اهدایی است، در استان به فروش نمی‌رسد و برای ارائه خدمات عام المنفعه به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

 

به گفته وی؛ بناهایی که زمین آن ها توسط مردم اهدا شده به دلیل حساسیت‌ های خاص و اجرای نیات واقفین نباید به فروش برسد و باید برای استفاده عموم تحویل دهیاری شود.

 

عباس زاده متذکر شد: کارگروه با عدم فروش املاک مازاد دولت به خصوص مدارس و خانه‌های بهداشت در روستاها که مردم و واقفین، اراضی آنها را برای ساخت اهدا کرده اند، موافقت نموده است.

 

وی باستناد ماده ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی، فروش اموال مازاد را تکلیفی قانونی برشمرد و اظهار داشت: تاکنون در راستای این تکلیف قانونی ۱۸ ملک مازاد دولتی به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان به فروش رسیده است.

 

 

 

 

کد خبر 1234438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha