اجرای طرح ملی «شنبه‌های کتاب»  یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در مساجد است

حجت الاسلام کلات پور،گفت:در طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در مساجد است، ائمه جماعات و کتابداران کتابخانه‌های مساجد ضمن معرفی کتاب‌های مفید، گام بلندی در نشر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر می‌دارند.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در سطح کانون های مساجد استان ،اظهار داشت:ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: این طرح با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت است که ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دنبال می‌کند و هر هفته یک کتاب مفید به نمازگزاران مسجد معرفی می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کتابخوانی خود فرد یک موضوع کتاب را برای مطالعه انتخاب می‌کند، اما آنچه که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد این‌گونه است که محتوا از سوی رسانه به فرد القا می‌شود و دستخوش برآیندی قرار می‌گیریم که آن موضوع از طرف رسانه انتخاب شده است.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اینکه کتابخانه‌های مساجد یکی از مردمی‌ترین کتابخانه‌ها هستند ،اظهار داشت: در حوزه مدیریتی و فعالیتی از پتانسیل مردمی بهره‌مند می‌شوند، و در بخش نرم‌افزاری طرح «شنبه‌های کتاب» در زیست‌بوم بچه‌های مسجد در کانون‌های فعال اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های مساجد، گفت: آیین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و مروجان کتاب در شهرستان سرپل ذهاب با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی این شهرستان یکی از رخدادهای ارزشمند هفته کتاب و کتابخوانی بود که با معرفی کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا و تجلیل از شکوفه امیریان مدیر این کانون به عنوان برترین مروج کتاب و کتابخوانی در این شهرستان یکی دیگر از برگ های زرین افتخارات بچه های مسجد محسوب می شود.

 

وی در پایان گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در رده های سنی کودک و نوجوان و جوانان و بزرگسالان در کانون های فهما، اجرای طرح شنبه های کتاب و اهداء کتاب به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در آیین جشن تکلیف با موضوع خدا شناسی و نماز، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع یار مهربان و اجرای طرح جمع آوری کتاب های فرسوده از دیگر برنامه های این هفته در کتابخانه های مساجد استان کرمانشاه بود.

 

کد خبر 1234443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha