حضور جدی بسیج در طرح های محرومیت زدایی/افتتاح ۱۰۱ مرکز مشاوره مردم پایه

سردار مقواساز با اشاره به اجرای طرح های محرومیت زدایی بسیج در محله هرندی از افتتاح ۱۰۱ مرکز مشاوره مردم پایه در مناطق خاص خبر داد.

سردار علی مقواساز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره اقدامات بسیج در حوزه محرومیت زدایی گفت: حوزه اجتماعی و محرومیت زدایی یکی از حوزه هایی است که بسیج به طور جدی در آن ورود کرده است که در این زمینه می توانیم به افتتاح 63 مرکز کارآفرینی و مراکز کارآفرینی ویژه خواهران در کشور در هفته بسیج اشاره کنیم که در این طرح در حوزه شناسایی و توانمندسازی، مشاوره و کمک به بازار تولید اقدام شده است.

 

معاون فرهنگی بسیج در مورد خدمات دیگر سازمان بسیج مستضعفین گفت: 101 مرکز مشاوره مردم پایه به همت بسیج افتتاح می شود که این 101 مرکز در مناطق خاصی که مردم به آن احتیاج دارند، به ارایه خدمات می پردازند و خدمات مشاوره را به شکل اسلامی ارایه می دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری رزمایش های بسیج یادآور شد: رزمایش های بسیج تخصصی شده است، مانند رزمایش جهادی اصناف که در قالب این همایش تمام تعمیرکاران وسایل خانگی وارد یک منطقه محروم می شوند و هر آنچه نیازمند تعمیر باشد را تعمیر می کنند.

 

سردار مقواساز ادامه داد: خدمات بسیج در حوزه کارگری به یک شکل ارایه می شود و در حوزه ادارات نیز به شکل میز خدمت برای خدمت رسانی و تسهیل در امر خدمات اداری است. همچنین کمک رسانی در حوزه های عمرانی و ساخت منازل محروم و تعمیر منازل محروم، آبرسانی در بخش روستایی از دیگر خدمات بسیج است.

 

مقواساز با بیان اینکه اقدامات و کارهای بسیج به قدری تاثیر دارد که رساندن تمام اخبار آن به رسانه ها ممکن نیست، تصریح کرد: بسته بسیج در حوزه محرومیت زدایی بسیار کامل است اما در بخش رسانه عنوان نمی شود. افراد بسیاری در معرض ارایه خدمات بسیج قرار گرفته اند و اتفاقات بسیار خوبی برای آنها در مسیر زندگی رخ داده است مانند روستاهایی که بسیجیان و جهادگران برای ساخت منازل محرومان اقدام کردند و توانستند لبخندی بر روی لب آنها بنشانند.

 

مقواساز در مورد برنامه های بسیج در مناطق محروم تهران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های بسیج در شهر تهران در محله هرندی است.

 

وی در مورد راه اندازی میز خدمت بسیج برای تسهیل امور اداری مردم گفت: میز خدمت در مصلی های نماز جمعه ایجاد شده است. در طرحی دیگر در هر حوزه مقاومت بسیج یک حقوقدان بسیجی انتخاب شده و مشاوره قضایی و حقوقی به مردم منطقه ارایه می دهد. همچنین در طرح پویش لبخند رضایت معلمان بسیجی در حوزه تحصیلی و آموزشی آموزش دروس را بر عهده دارند. پزشکان نیز در طرح شهید رهنمون خدمات مورد نیاز مردم در مناطق محروم را ارایه می دهند.

کد خبر 1234462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha