تفکر بسیجی با ورود به عرصه علم و فناوری موجب امیدآفرینی در جامعه شده است

علیمحمدی با بیان اینکه تفکر بسیجی با ورود به عرصه علم و فناوری موجب امیدآفرینی در جامعه شده است، گفت: اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه های راه اندازی شده و به زودی شاهد راه اندازی چنین اردوهایی در استان خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رییس دانشگاه ایلام، عصر امروز(۱ آذر) در همایش پیشگامان رهایی در دانشگاه ایلام، به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: مردمی بودن و عمومی بودن از ویژگی های نهاد مقدس بسیج است و اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه اقشار می توانند عضو این بسیج شوند.

 

طاهر علیمحمدی ابراز کرد: صرف ثبت‌نام در فهرست بسیج انسان را بسیجی نمی‌کند، آن چیزی که انسان را بسیجی می کند در محتوا و  ماهیتی است که در  کار و عمل انسان  نمود پیدا می‌کند.

 

وی افزود: اگر این ماهیت در راستای رشد و اعتلای نظام  و  دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف باشد این عمل بسیجی است و ما نگاهمان بسیج است.

 

علی محمدی یا بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج انسجام بخشی برای دفاع از دین و اسلام و انقلاب بوده است، گفت: دغدغه اسلام فقط اسلام و مسلمانان نیست بلکه فراتر بوده و همه انسان ها را در بر می گیرد.

 

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: دفاع از نظام اولین چیزی است که از بسیج  در ذهن متبادر می شود و شاید این موضوه هم منحرف کننده باشد، تصور بر این است که بسیج برای دفاع از نظام اسلامی وارد عرصه دفاع نظامی شود اما دفاع از نظام وجوه مختلفی دارد که در کلام و فرمایشات مقام معظم رهبری مشهود است.

 

وی بیان کرد: یکی از مطالبات‌جدی مقام معظم رهبری امید آفرینی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است و امید نقطه حرکت انسان به سمت هدف و آرمان ها است و نوجوان و جوان ما به هر اندازه که امید داشته باشد در او نشاط و شادابی است.

 

علیمحمدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات روحی که در نسل جوان ما وجود دارد به دلیل نبود امید است، افزود: کسی که امید دارد سازنده است و افکار او مثبت است وپمثبت اندیش است و به باورهای خود اعتقاد دارد.

 

وی بیان کرد: یکی از راه های امید بخشی به جوان این است که میزان پیشرفت کشور را بعد از انقلاب اسلامی بیان کنیم و اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه های راه اندازی شده است و به زودی شاهد راه اندازی چنین اردوهایی در استان خواهیم شد.

 

رئیس دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای بسیج، ورود به عرصه علم و فن آوری است، تولید علم زمانی که ارزشمند است که منجر به تولید ثروت شود و تولید علم به فناوری و امروز بسیج با قدرت در این عرصه وارد شده است.

کد خبر 1234516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha