دانشگاهیان و دانشجویان نقش مهمی در توسعه کشور دارند/ تفکر بسیجی حافظ و پیشبرنده کشور است

بهرام نیا با بیان اینکه نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز موجب می شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از کشور دور شود، گفت: دانشگاهیان و دانشجویان نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۱ آذر) در همایش پیشگامان رهایی در دانشگاه ایلام با بیان اینکه بسیج  نتیجه تراوش افکار نورانی امام راحل است، اظهار کرد: امروز که بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و هر روز  بیش از روز های گذشته به اهمیت و ارزش تفکر بسیج پی می‌بریم.

 

حسن بهرام نیا با بیان اینکه بسیج یعنی همه صفت ها و خوبی های که در جهان وجود دارد، گفت: من هم بسیجی هستم و تفکر و عمل ما نیز بر اساس همین تفکر بسیجی است.

 

وی بیان کرد: دو روز دیگر یکسال می شود که لباس خدمت را در استان ایلام، استانی که نماد ایستادگی و مقاومت است بر تن کرده ام و یکسال است که افتخار خادمی مردم استان ایلام را دارم و هیچ کس را با خودم نیاوردم و با چند دست کت و شلوار آمدم و هیچ اکیبی را با خودم نیاوردم و با کمک فرزندان همین استان تیم اجرایی شهرستان و استان را تشکیل دادم.

 

 استاندار ایلام با بیان اینکه  در هر جلسه ای که مربوط به دانشگاه بوده است حضور پیدا کرده ام، گفت: من خطاب به روسای دانشگاه ها گفتم که  جای شما انتهای میز نیست، جای شما در صدر است، اعتقاد دارم که دروازه های تمدن و ترقی بر پاشنه دانشگاه می چرخد و هر رییس دانشگاهی که دعوت کردند بدون استثنا در دانشگاه حضور پیدا کردم و یا با ایشان در استانداری جلسه گذاشته ام.

 

وی افزود: اعتقاد به دانشگاه و بسیج دانشجویی دارم، چون پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس بدون شک مرهون بسیجیان بوده است و اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد  چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن کشور دور می‌شود.

 

بهرام نیا با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که بسیج نیروی کارآمد برای همه میدان ها است، ابراز کرد: ما با این نگاه بسیجی و این رویکرد به توسعه استان نگاه داریم.

 

استاندار ایلام بیان کرد: ما از انتصاباتی که در استان انجام دادیم باید گفت که همه مدیران اجرایی ما ۷۴ مورد بوده است که ۴۹ مورد منصوب جدید بوده است و ۱۲ نفر ابقا شدند، هفت نفر مدیر به وزارتخانه معرفی شدند که منتظر تعیین تکلیف آنها هستیم  و شش مدیر هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

 

وی بیان کرد: معاونین  استاندار همه جابجا شده اند، ۱۹ مدیر ستادی استانداری تغییر کرده است، ۱۱ فرماندار تغییر پیدا کردند و یک‌ نفر ابقا شده است و نود و هشت درصد بخشداران تغییر کرده اند، از ۲۵ معاون فرماندار ۲۰ مورد تغییر پیدا کرده است و کل مدیران اجرایی و ستادی ۱۰۸ مورد است که ۸۷ و نیم درصد آنان تغییر  کرده و  پنج و نیم درصد در حال تغییر  و هفت درصد بدون تغییر بوده  و مدیرانی که هم تغییر کرده اند، بر گرفته از لیست ارایه شده از لیست های ستادهای انتخاباتی دکتر رییسی بوده اند.

 

بهرام نیا بیان کرد: استان ایلام از نظر میزان پرداختی تسهیلات وام ازدواج استان ایلام در مقیاس ملی رتبه اول کشور را کسب کرده است و رتبه تورم در استان ایلام چهار رتبه کاهش یافته است، استان ایلام از نظر احیای واحدهای غیرفعال رتبه چهارم کشور را دارد.

 

استاندار ایلام  تصریح کرد: سهمیه اشتغال استان ایلام  حدود شش هزار نفر بوده است که این میزان به بیش از یازده هزار نفر افزایش یافته است و مقام اول اشتغالزایی را در کشور کسب کرده ایم که این امر در سامانه مربوطه ثبت شده است.

 

وی با تبریک هفته بسیج، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و دانشجویان نقش مهمی در توسعه کشور دارند و اگر تفکر بسیجی نیز همراه این تلاش شود، توسعه و تعالی کشور بیش از پیش خواهد شد و این حرکت علمی در کشور رو به جلو است.

 

کد خبر 1234518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha