ایجاد مراکز رشد در روستاها ضروری است

قادرزاده گفت: مراکز اطلاعاتی در نقاط دور دست ضعیف است، بنابراین ایجاد مراکز رشد در روستاها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حامد قادرزاده عصر سه‌شنبه(یکم آذرماه) در جشنواره جهادگران علم و فناوری کردستان در سنندج اظهار کرد: نیاز است مردم مناطق روستایی با واحدهای دانش بنیان آشنا شوند.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: مراکز اطلاعاتی در نقاط دور دست ضعیف هستند، بنابراین ایجاد مراکز رشد در روستاها نیازی ضروری است.

 

 

قادرزاده یادآور شد: سهم انعکاس برنامه‌ها و تولیدات واحدهای دانش بنیان از رسانه‌ها بسیار پایین است و رسانه باید بیشتر به فعالان این عرصه بپردازند.

 

 

وی خواستار معرفی واحدهای دانش بنیان توسط رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی شد و بیان کرد: باید به رسانه‌ها نیز مرجعیت داده شود و توانمندی این واحدها به روستاها نیز انتقال یابد.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: نیاز امروز جامعه نه فقط منابع خدادادی بلکه سرمایه انسانی است و در استانی مانند کردستان با وجود وسعت و معادن خدادادی زیاد، هنوز پیشرفت قابل توجهی صورت نگرفته است که به عدم استفاده درست از نیروی انسانی بر می‌گردد.

 

 

وی بر لزوم نهادینه شدن علم و دانش در راستای توسعه تاکید کرد و افزود: امسال تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کردستان از ۳۷ به ۴۷ مورد افزایش یافته و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به ۶۰ مورد نیز برسد.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه تا بهمن ماه امسال احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان آغاز می‌شود، اضافه کرد: ساختمان پارک علم و فناوری مریوان نیز در حال تکمیل است.

 

 

قادرزاده به فعالیت هزار نفر در واحدهای دانش بنیان استان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید به فکر استقرار دانش در میان دانش‌آموزان از لحاظ ذهنی و گفتمان علمی باشد.

 

 

جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف تحقق شعار سال و توسعه تولید دانش‌بنیان برگزار شد که در راستای آن ۷۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و در در بررسی‌های اولیه ۴۴ طرح مردود و ۳۵ طرح به هیات داوری معرفی شد.

 

 

از این تعداد ۲۰ طرح آن برگزیده و مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرد و در نهایت ۶ طرح به جشنواره دستاوردهای علمی بسیج در تهران که آذرماه برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد.

 

 

در پایان این آیین، از مخترعان برگزیده و داوران جشنواره جهادگران علم و فناوری کردستان تقدیر شد.

کد خبر 1234522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha