لزوم برخورد قاطع با اساتیدی که فضا را ملتهب می‌کنند

موسوی زاهد با اشاره به نقش‌آفرینی برخی از اساتید در اغتشاشات اخیر، گفت: یکی از مطالبات بسیج دانشجویی برخورد قاطع با اساتید دانشگاهی است که با خط و خطوط فکری خود فضا را ملتهب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید مصطفی موسوی زاهد صبح امروز چهارشنبه (۲ آذر) در دیدار جمعی از اعضای بسیج طلبه و دانشجو با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه برگزار شد، اظهار کرد: در بسیج دانشجویی با جوانان سرشار از انرژی، مطالبه گر و توانمند و ظرفیت های عظیم در موضوعات علمی، پژوهشی و فناوری، بصیرتی و گفتمام سازی روبه رو هستیم اما در سطح دانشگاه و مسئولان به این توانمندی آنچنان که باید توجه و بهاء داده نمی شود.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت هسته های بین الملل در بسیج دانشجویی، افزود: مخاطبین این هسته ها افرادی از کشورهای همسایه به عنوان دانشجو هستند که لازم است مسئولان به این مهم نگاه ویژه ای داشته باشند.

 

وی به فعالیت دانشجویان بسیجی در عرصه جهاد آموزشی، مهندسی و بهداشتی در جمعیت دانشجویی امام حسن (ع)، اشاره کرد و گفت: بدنه دانشجویان ما دغدغه مند نسبت به انقلاب  هستند و به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد دارند اما موضوعی که با آن مواجه هستیم جنگ ترکیبی دشمن با امپراطوری رسانه و عناصر خود فروخته داخلی است.

 

موسوی زاهد در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی برخی از اساتید در اغتشاشات اخیر، تأکید کرد: یکی از مطالبات بسیج دانشجویی برخورد قاطع با اساتید دانشگاهی است که با خط و خطوط فکری خود فضا را ملتهب می‌کنند.

 

فعالیت ۴۱ گروه جهادی طلاب

حجت الاسلام مومن زاده، مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اینکه کارگروه جهاد تبیین توسط جمعی از طلاب تشکیل شده است، اظهار کرد: در این راستا اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار است و تاکنون تبیین‌گران توانمند در حوزه های علمیه را شناسایی و سازماندهی کردیم.

 

وی ادامه داد: با رویکرد اقناع سازی و هدایتگری در سطح زندان مرکزی با جوانان فریب خورده در اغتشاشات اخیر گفتگو چهره به چهره انجام شده است و جلسات بصیرتی و تبیین گری با حضور مهمانان کشوری برای طلاب برگزار شده و برنامه ماهانه ثابت تبیین گری در مدارس و حوزه های علمیه در دستور کار است.

 

وی در ادامه به خدمت رسانی طلاب در دوران کرونا به کادر درمانی اشاره کرد و گفت: ۴۵ گروه جهادی در حوزه های علمیه تشکیل شده است که از این تعداد ۴۱ گروه فعال و در حوزه های عمرانی و کمک های مومنانه و تبلیغی و فرهنگی در مناطق مرزی و محروم خدمت می کنند.

 

گلایه از محدودیت برگزاری تربیون آزاد و کرسی های آزاد اندیشی

رضا بهدانی، دبیر شورای تبیین مواضع ناحیه بیسج دانشجویی خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به شرایط سخت بسیجیان در دانشگاه ها با ایجاد دو قطبی هایی که حوادث اخیر ایجاد شده است، افزود: مسئولان محافظه کار در این برهه زمانی مانع گفتگو و کرسی های آزاداندیشی و تربیون آزاد در برخی دانشگاه ها می شدند.

 

وی بیان کرد: اما دانشجویان بسیجی با وجود این محدودیت ها به وظیفه خود عمل کرد و این محدودیت مانع از فعالیت روشنگری آنان در خوابگاه ها و دانشگاه ها نشد.

 

بهدانی خواستار حضور بیشتر روحانیون و طلاب برای تبیین‌گری در دانشگاه ها برای گره‌گشایی ذهن‌های جوانان شد و افزود: دانشجویان برای تحول در دروس معارف و مابقی فعالیت‌ها در سطح دانشگاه راهکارهایی دارند که نیاز به توجه دارد.

 

حل و فصل مشکلات اجتماعی در گرو گفتمان‌سازی است

موسی الرضا هلالی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند هم با گلایه از محدودیت در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در برخی دانشگاه ها، عنوان کرد: گفتمان سازی در فضای کنونی کشور تنها راه حل برای حل مشکلات اجتماعی است.

 

به گفته وی، با توجه به اهمیت و لزوم وحدت حوزه و دانشگاه از حوزویان انتظار است این روزها بیشتر در مسائل تبیینی و روشنگری در سطح جامعه و دانشگاه ها فعالیت داشته باشند.

 

مسائل صنفی دانشجویان خواستگاه اعتراض در دانشگاه ها می شود

خانم سلمانی، مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم در این دیدار مجدد بر اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان تأکید کرد و افزود: باید اجازه دهند استاد و دانشجو با هر تفکری به صورت عادلانه با هم گفتگو کنند.

 

وی با اشاره به لزوم تذکر به معلم ها و اساتیدی که بهانه آزادی بیان فکر نوجوان و جوانان را مخدوش می کنند، بیان کرد: مسائل صنفی دانشجویان خواستگاه اعتراض در دانشگاه ها می شود که باید رسیدگی و حل آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1234547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha