۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصوبات سفر رییس جمهوری به استان در حوزه سلامت، هشت هزار میلیارد ریال است.

سیدجواد پورنقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: یکی از اولویت های نظام سلامت در دولت سیزدهم بحث عدالت در سلامت و تعالی خدمات بالینی است که در سفر رییس جمهوری به استان هشت هزار میلیارد ریال مصوبات سفر در حوزه سلامت بود که به صورت متوازن و عدالت محور در سطح مختلف در حال تخصیص و اجراست که این مصوبات طی چند سال به تدریج انجام خواهد شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مهم ترین طرح های بهداشتی درمانی حوزه سلامت که در دست اجرا می باشد در بحث آموزش، سلامت، بهداشت، درمان، تحقیقات و فناوری است که سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان است و در حوزه آمبولانس ها و پایگاه های فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی، آموزش و ارتقای تخت های بیمارستان مصوبات خوبی داشته است.

 

پورنقی عنوان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی هزار میلیارد ریال مصوبه داشتیم که انشاالله بتوانیم ناوگان تجهیزات پزشکی را در سطح استان تامین و تجهیز کنیم و از محل مصوباتی که در حوزه دبلیو او اچ است ما شاهد ورورد دو دستگاه ام آر آی در سطح استان خواهیم بود که یک دستگاه مربوط به شهرستان شیروان است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش، ماده ۲۳ دانشکده پرستاری شیروان یکی از اقداماتی مهمی است که در سفر دیده شده و اعتبارات خوبی در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده و امید است با هم افزایی و تعامل خوب مدیران شاهد رشد متوازن خدمات در حوزه سلامت باشیم.

 

 پورنقی افزود: اعتباراتی در بخش محرومیت زدایی حوزه سلامت داریم که برخی طرح های استان از آن محل تامین اعتبار خواهد شد و با بهره برداری از این طرح ها شاخص های سلامت خصوصا در شهرستان ها ارتقاء پیدا خواهد کرد.

 

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

 

در استان یک میلیون نفری خراسان شمالی، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

کد خبر 1234551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha