برای تبیین گفتمان انقلاب باید شناخت کافی از دستاوردهای نظام داشته باشیم

به گفته حجت الاسلام نقیلو، بدون شناخت نسبت به انقلاب نمی‌توانیم تحلیلی درست از گفتمان انقلاب داشته و آن را به خصوص برای نسل جوان تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام نقیلو شامگاه دیروز در نشست هم اندیشی روحانیون مستقر و پایگاه های اجتماعی شهرستان زنجان با بیان اینکه برای دفاع و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی باید شناخت کافی از دستاوردهای نظام داشته باشیم، افزود: بدون شناخت نسبت به انقلاب نمی‌توانیم تحلیلی درست از گفتمان انقلاب داشته و آن را به خصوص برای نسل جوان تبیین کنیم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه باید واقعیت‎های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای جوانان بازگو و تبیین شود، افزود: ایران پس از انقلاب اسلامی از رتبه‌های بالای علمی برخوردار بوده است، لذا باید این دستاوردهای عظیم علمی را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنیم.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه همه ما جهاد تبیین است که معطوف به شناخت و فهم ادراک محیط از واقعیت ها است و اینکه رهبری جهاد تبیین را مطرح می کنند یعنی اجازه ندهیم روایت دروغ از میدان در صحنه واقعیت ها قالب شود و ما را به سستی و عقب نشینی و ناامیدی دعوت کند.

 

این مسئول با بیان اینکه دشمن در این نوع جنگ، اذهان مردم را آشفته کرده است، تصریح کرد: بانی جنگ، غربی‌ها هستند که در طول تاریخ کشتارهای بسیاری را راه انداخته و امروز نیز با کمک رسانه و مدیریت اذهان، خود را نماد تمدن و عقلانیت برای جوانان ما جلوه می‌دهند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، اضافه کرد: مدیریت اذهان عمومی توسط غرب وحشی به گونه‌ای است که یک جوان ایرانی با تمدن پرافتخاری که دارد، نسبت به خود حس حقارت می‌کند.

 

حجت الاسلام نقیلو تاکید کرد: باید مبانی اعتقادی مخاطبین را تقویت کنیم و برای آنها بین آرمان های انقلاب و رفتارهای نا مناسب در جامعه تفکیک قائل شویم. بحث تبیین صرفاً ربطی به این دوره ندارد و همیشه باید از انقلاب تبیین داشته و نسبت ‌به مسائل، کاملاً آگاهی داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت : در حال حاضر به‌دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد، -البته از اول انقلاب هم رسانه‌های خارجی فعال بودند و جهت‌دهی افکار عمومی را برعهده داشته‌اند- فضای مجازی بسیار قوی‌ترشده و بسیاری از مباحث کوتاه و نقطه‌گذاری‌ شده‌ و ذهن جوانان و مردم را هدف قرار می‌دهند. طبیعی است که ما نیز در برابر آن‌ها مقابله داشته باشیم. بحث آگاهی هم مهم است و باید با ابزارهای فکری، عقلانی، هنری، فلسفی و مذهبی بتوانیم تبیین خودمان را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام نقیلو در پایان تاکید کرد : در شرایط دهه پنجم انقلاب، باید بتوانیم دقیقاً برعکس فضای یأس و انحطاطی که تلاش می‌شود برای انقلاب ترسیم کنند، حرکت کنیم و در مقابل آن انحطاط، اطلاعات را هدف‌گذاری کنیم و در مقابل یأس به جامعه امید دهیم و نکات مثبت را بیشتر تبیین کنیم. به نظر من، جامعه‌ای که امیدش را از دست بدهد، دل‌مرده می‌شود. انقلاب با دل‌مردگی میانه‌ای ندارد. افق روشن آینده و راه سختی که تاکنون آمده‌ایم نیز را باید درست تبیین کنیم.

 

کد خبر 1234558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha