کادرسازی و کار تشکیلاتی، محوری ترین فعالیت کانون های مساجد

ائمه جمعه شهرهای گرمه و درق در دیدار مدیر ستاد فهما خراسان شمالی، کادرسازی و کار تشکیلاتی را محوری ترین فعالیت کانون های مساجد نام برده و تأکید کردند: باید با برنامه ریزی و تقسیم کار در اثر بخشی برنامه های مسجد نقش داشته باشیم.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ طرح بازدید و سرکشی از فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هر ساله طی دوره های مختلف کلید می خورد و امسال هم با حضور مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، شروع خوبی داشته و تقریبا از اکثر کانون ها بازدید و مشکلات و محرومیت ها و خواسته های آنان احصا شده است.

 

نشست با ائمه جمعه، فعالان فرهنگی، مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان حوزه فرهنگی در شهرستان ها و دیدار با خانواده شهدا و ... هم بخشی از برنامه بازدیدها به شمار می رود که با هدف هم افزایی و تعامل و ارتباط مشترک با مجموعه ها و نهادها در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد و بهره مندی از ظرفیت های موجود اجرایی می شود.

 

یکم آذرماه و همزمان با هفته بسیج، حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن، مدیر و تنی چند از کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی میهمان کانون های مساجد شهرستان گرمه شده و در برنامه یک روزه خود از فعالیت های کانون های این منطقه بازدید کردند. در حال حاضر20 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان گرمه فعال است.

 


کادرسازی و کار تشکیلاتی، محوری ترین فعالیت کانون های مساجد

 

حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام جمعه  گرمه در نشست با مدیر ستاد فهما خراسان شمالی، نقش کاربردی کانون های مساجد را تربیت نیرو برای مدیریت و هدایت جامعه خواند و گفت: فعالان کانون های مساجد می توانند با ورود به عرصه تربیت نیروهای اثرگذار، کمبود نیروی انسانی ارزشی و اثربخش را در بخش های مختلف جامعه جبران کنند.



وی کادرسازی و تشکیلات را محوری ترین کار کانون های مساجد خواند و افزود: این موضوع کمرنگ شده که لازم است به آن به شکل محوری و جدی پرداخته شود.

 

 


 

حجت الاسلام تاتاری همچنین با برشمردن آسیب ها با عنوان اینکه در برنامه ریزی ها و اجرای سیاست ها دستگاه های اجرایی درگیر تعدد جلسات شده و این موضوع نتایج و کارکردی نداشته، اضافه کرد: کمبود امام جماعت در مساجد نیز مزید علت شده است.

 



وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات و داشتن کامپیوتر و میز و صندلی، امتیازی برای کانون محسوب نمی شود، افزود: فعالان کانون ها می بایست بر اساس سنجش اثرات فعالیت ها در کانون و کارکردهای مسجد که محور آن تربیت نیروی اثرگذار است، رقابت کنند.

 



حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن، رییس ستاد فهما خراسان شمالی نیز در این  نشست، تربیت نیروی مسجدی و اثرگذار را محور اصلی فعالیت ها و برنامه های کانون ها عنوان کرد و گفت: با بازدیدهای میدانی، علاوه بر رصد فعالیت های کانون ها در نظرداریم افراد تأثیرگذار را شناسایی کنیم تا با حضور افراد توانمند مسایل و مطالبات فرهنگی در مناطق احصاء و بر اساس آن برنامه ریزی های نظیر  آموزش های تخصصی و نشست های کتابخوانی صورت گیرد.



جامعه موفق، جامعه مسجد محور است
 

حجت الاسلام یحیی حسام، امام جمعه شهر درق هم در نشست با مدیر ستاد فهما خراسان شمالی، جامعه موفق را جامعه مسجد محور خواند و مسجد موفق را نیز روحانی محور معرفی کرد و افزود: با برنامه ریزی و تقسیم کار، می توانیم در اثربخشی برنامه های مسجد نقش داشته باشیم.



وی شناخت ظرفیت های مسجدی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز با هجمه های بی‌شمار دشمنان در فضای مجازی و حقیقی کار زمین مانده زیاد داریم و تعلل و منتظر مصوبه جلسات ماندن کاری از پیش نمی برد.

 

 

 

امام جمعه درق با بیان اینکه اگر حرکت نکنیم و نرویم، رفتن و بردن و اگر موقعیت را نگیریم، می گیرند؛ برای بسیج کردن ظرفیت های فرهنگی منطقه و توسعه این منطقه با بهره مندی از ظرفیت مساجد و کانون های مساجد اعلام آمادگی کرد.


 

ضرورت شناسایی نیازهای فرهنگی و احصاء مطالبات

 

ارکان مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایور هم میزبان مدیر ستاد فهما خراسان شمالی شدند و حجت الاسلام پاکدامن، ضمن بازدید از این مسجد و کانون تعریفی از فعالیت های فرهنگی، تربیت نیروی مسجدی و اثرگذار را محور اصلی فعالیت ها و برنامه های کانون ها عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که با حضور در مساجد و کانون های فرهنگی هنری فعال در آن،  علاوه بر رصد فعالیت ها، افراد تأثیرگذار را شناسایی کنیم و فعالیت های مسجدی رونق بیشتری بگیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی، شناسایی نیازهای فرهنگی و احصاء مطالبات فرهنگی در مناطق، توسعه فعالیت کتابخوانی و تشکیل حلقه های مطالعه و نیز برگزاری رویداد ملی فهما را در این نشست فرهنگی معرفی کرد و برای اجرای آموزش های تخصصی ویژه فعالان مسجد اعلام آمادگی کرد.



تکریم مادر شهید «مسلم حسن زاده»

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه برنامه های یک روزه در گرمه، به دیدار مادر شهید والامقام «مسلم حسن زاده» رفت و پای خاطرات و صبر آن مادر شهید نشست.

 



وی که با همراهی فعالان کانون فرهنگی و هنری امام رضا و نیز مدیر کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر به دیدار آن مادر شهید رفته بود، بر صبر مادرانه اش ادای احترام کرد.



شهید «مسلم حسن زاده» در سال 1346 در گرمه متولد شد و 21 تیرماه 1367 در منطقه شرهانی به شهادت رسید.




بازدید از کانون فرهنگی و هنری امام صادق علیه السلام


مدير ستاد فهما خراسان شمالي در نشست با صادقی، مدیر این کانون و نیز همراهی رسول متین، مدیر کانون امام رضا (ع) گرمه و رابط کانون های این شهرستان، گفت: تلاش ما این است که با حضور در مساجد و کانون های فرهنگی هنری فعال در آن، علاوه بر رصد فعالیت ها، افراد تأثیرگذار را شناسایی کنیم و فعالیت های مسجدی رونق بیشتری بگیرد.


حجت الاسلام پاکدامن همچنین در مسجد موسی بن جعفر علیه السلام گرمه حضور یافت و ضمن بازدید از این مسجد از فعالیت های کانون و کتابخانه آن بازدید کرد.

 

 


 

وی در نشست با روحانی این مسجد و فعالان کانون و پایگاه بسیج، برگزاری رویداد ملی فهما را در این نشست فرهنگی معرفی کرد و برای اجرای آموزش های تخصصی ویژه فعالان مسجد اعلام آمادگی کرد.

 



تعامل کانون فرهنگی و هنری با پایگاه بسیج این مسجد، فعالیت خانه فرهنگ دیجیتال از جمله ویژگی ها و اقدامات بارز این کانون می توان نام برد.

 

 

کد خبر 1234599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha