فعالیت تخصصی کانون فرهنگی و هنری بعثت ابهر در حوزه برنامه نویسی و موشن گرافی

کانون فرهنگی و هنری بعثت مسجد خاتمالانبیاء ابهر یکی از کانون های تراز انقلاب اسلامی است که با فعالیت در حوزه تخصصی برنامه نویسی و موشن گرافی، اقدامات قابل توجهی در جذب جوانان به مسجد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان در بازدید از کانون فرهنگی و هنری بعثت مسجد خاتم الانبیا ابهر بر ضرورت توجه فعالیت های رسانه ای در حوزه برنامه نویسی و موشن گرافی تاکید کرد و گفت: طرح پایش کتاب در کتابخانه های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

محسن اسلامی به اجرای طرح هر مسجد یک گروه سرود و یک گروه تئاتر اشاره کرد و گفت: لازم است تا تمام کانون های مساجد به اخذ شناسه ملی برای کانون اقدام کنند.

 

مسجد خاتم الانبیاء در شهرستان ابهر در ۸۰۰ مترمربع مساحت، یکی از مساجد تراز اسلامی در این شهرستان به شمار می آید که فعالیت های گسترده ای در راستای احیای کارکردهای مسجد انجام داده است.

 

در این مسجد علاوه بر شبستان زنان، مرکز نیکوکاری و خانه عالم، مجتمع چند منظوره الغدیر وجود دارد که فعالیت بچه های مسجد با محوریت کانون فرهنگی و هنری بعثت در آن انجام می شود.

کانون فرهنگی و هنری بعثت در سال ۷۹ تاسیس شده و دارای کتابخانه ای با بیش از یک هزار جلد کتاب است، در این کانون ۵۰۰ نفر عضو از فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی و عقیدتی برخوردار می شوند.

 

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد موجب تعطیلی این مسجد شده است ولی بچه های مسجد از این فرصت استفاده و ضمن ضدعفونی مسجد و خیابان های اطراف به طرح ملی راهکار پیوسته و با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی دست یاری به سوی نیازمندان دراز کردند.

 

کانون فرهنگی و هنری بعثت در کنار مرکز نیکوکاری مرکز کمک های مومنانه را با جمع آوری کمک های خیرین و اعضای مسجد آغاز کرد و از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴ کمک های نقدی جمع آوری و در قالب بسته های غذایی و بهداشتی در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

 

یکی از اقدامات ارزشمند کانون فرهنگی و هنری بعثت برگزاری کارگاه آموزشی انگشترسازی است و این کارگاه ها به صورت فصلی در کانون تشکیل می شود و در هردوره ۱۰ هنرجو با این هنر آشنا می شوند.

کد خبر 1234613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha