۱۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد

حجت الاسلام مهری از جمع‌آوری بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در هشت ماهه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدطا‌ها مهری امروز چهارشنبه (۲ آذر) در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان با اشاره به آیات و روایات در خصوص زکات، اظهار کرد: جایگاه الهی و عظیم فریضه واجب زکات در آیات و روایات آمده و هرکجا در قرآن به اقامه نماز اشاره شده بحث زکات هم آمده که نشان از این است این فریضه عظیم الهی چه جایگاه والا و بالایی دارد.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات، گفت: در همین راستا دبیرخانه‌ شورای زکات کشور برای جریان سازی زکات و فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر الهی، هر هفته در یکی از استان ها همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات را برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: امروز در شرایطی که قرار داریم جبهه کفر تمام قد در مقابل جمهوری اسلامی و ارزش های الهی قرار گرفته و این نشست و هم اندیشی ها نشان می دهد که مردم معتقد و متدین ایران اسلامی همچنان نسبت به فرایض الهی اهمیت و ارزش قایل هستند.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در دبیرخانه شورای مرکز کشور جمع آوری شده است گفت: زکات جمع‌آوری شده در هر جا که جمع می‌شود در همان جا هزینه خواهد شد.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بیان کرد: ما با ایجاد زمینه هایی برای فریضه الهی زکات می توان ارقام بیشتر از این را ثبت و ضبط کنیم و فقرا و مستمندان بیشتری را متنعم کنیم.

 

 

 

کد خبر 1234648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha