یادواره جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در دزفول برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین با محوریت شهید محمدحسین اثنی عشری، ۹ آذر در حسینیه ثارالله شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید عزیزاله پژوهیده، امروز نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین که با محوریت شهید معظم محمد حسین اثنی عشری در دزفول برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهید محمدحسین اثنی عشری از شهرستان دزفول تنها شهید خوزستانی و جزء هفت شهید جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در کشور است.

 

دبیر ستاد اولین یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین افزود: شهید اثنی عشری جزو نیروهای پاسدار کمیته انقلاب اسلامی بود که پس از انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی با تعدادی از دوستانش به همراه شهید محمدمنتظری به جنوب لبنان اعزام می‌شود و فرماندهی این نیروها با شهید مصطفی چمران بوده است.

 

وی تصریح کرد: شهید اثنی عشری در سال ۱۳۵۸ به جمع رزمندگان فلسطینی پیوست و در جنوب لبنان و مرز حائل با فلسطین حدود ۱۱ ماه با نیروهای رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی مبارزه مستقیم کرد و سرانجام در تاریخ ۱۰ آذر سال ۱۳۵۹ با اشغالگران صهیونیستی به شهادت می‌رسد و پیکر مطهر این شهید به کشور نیامد و ۳۷ سال پس از آن مزار یادبود این شهید در شهید آباد دزفول احداث شد.

 

پژوهیده، با بیان اینکه شهید محمدحسین اثنی عشری از همرزمان شهید چمران و شهید عماد مغنیه بودند که در ۲۲ سالگی به شهادت می‌رسند، عنوان کرد: این اولین یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین با محوریت شهید محمدحسین اثنی عشری در کشور است که با توجه به جایگاه این شهید معظم برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری این یادواره، خاطر نشان کرد: این یادواره در چهارشنبه (۹ آذر) ساعت ۱۹:۳۰ با حضور اقشار مختلف در حسینیه ثارالله شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1234780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha