کنگره بین المللی شعر ایثار در قزوین برگزار می شود

اسمعیلی از برگزاری کنگره بین المللی شعر ایثار به میزبانی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سمیه اسمعیلی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز (پنجشنبه ۳ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مرکز (تهران) به ریاست، ریاست محترم جمهور و به دبیری بنیاد شهید برگزار می شود و در استان ها هم این شورا به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید به منظور هم افزایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود که امیدواریم این جلسه فتح بابی برای اقدامات اثرگذار در سطح استان باشد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هم افزایی در این مسیر و به منظور اینکه سبک زندگی فاخر و شهادت گونه ای را برای تمام افراد جامعه داشته باشیم، کلیه دستگاه ها باید مطابق ماده ۲۹ قانون، یک درصد اعتبارات هزینه ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: انتشار ۷۴۸ خبر و مطلب اعم از زندگی نامه شهدا و وصیت نامه شهدا و غیره در سایت نوید شاهد، برگزاری همایش دومین دوره آموزشی نوقلمان حوزه ایثار و شهادت، ثبت خاطرات۳۴۰ نفر از همسران شهدا، ۴۷ نفر جانبازان بالای ۷۰ درصد و پنج نفر از والدین شهدا، تولید نماهنگ برای قدردانی از جانباران، برگزاری ۱۲۸ ویژه برنامه در خصوص روایان ایثار و غیره از جمله برنامه ها در نیمه نخست سال جاری در سطح استان بوده است.

 

اسمعیلی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۶۲۰ مورد و در نیمه نخست سال جاری ۱۲۰ مورد از معابر و کوچه ها به نام شهدا نامگذاری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری ۷۶ یادواره شهدا و ۴۳ مراسم ملی و مذهبی، تبلیغات محیطی و رسانه ای از دیگر اقدامات در نیمه نخست سال جاری بوده و همچنین ۳۶ حسینیه و یک خانه شهید هم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است.     

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از آنها، نواخیتن زنگ مهر و مقاومت، برگزاری مراسم غبارروبی، برگزاری جلسات خاطره گویی و غیره هم از جمله اقدامات ادارات استان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی شعر ایثار در قزوین اظهار کرد: کنگره بین المللی شعر ایثار سال گذشته در شیراز برگزار شد و امسال به دلیل ظرفیت های استان قزوین، برگزاری این کنگره بر عهده استان قزوین گذاشته شد که این کنگره بین المللی در سه بخش برگزار می شود که در پنج کشور جبهه مقاومت فلسطین لبنان سوریه عراق و یمن همزمان با ایران قرار است این کنگره انجام شود و اختتامیه کنگره نیمه اول اسفند ماه است.

 

کد خبر 1234845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha