ضرورت ثبت و تکمیل اطلاعات موسسات قرآن و عترت در سامانه حمد|طرح بشری در مازندران اجرا می شود

عشریه برضرورت ثبت و تکمیل اطلاعات موسسات قرآن و عترت در سامانه حمد به آدرس الکترونیکی qia.ir تاکید کرد و گفت: این اطلاعات زمان آغاز فعالیت، تعداد مربیان، تعداد قرآن‌آموزان، تعداد حفاظ قرآن، تعداد دوره‌های آموزشی و سطح‌بندی مؤسسه قرآنی را شامل می‌شود.

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حمیدرضا عشریه، امروز(3آذر) در نشست با مدیران مسئول موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان ضمن تشریح فعالیت های پیش روی اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه تمامی روند دریافت مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت و سایر فعالیت های مرتبط با این موسسات از طریق سامانه به صورت اینترنتی درحال اجراست، اظهار کرد: 75موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان فعالیت دارند.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به پیشینه و ظرفیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، افزود: بیشترین بیمه شده را فعالان قرآنی تشکیل می دهند.

 

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده سامانه برای نام نویسی جاماندگان بیمه فعالان قرآنی باز می شود، گفت: تلاش داریم با همراهی بیمه روستایی عشایری، تمامی فعالان قرآنی استان در راستای سایر فعالان قرآنی کشور از بیمه برخورددار شوند.

 

عشریه  خاطرنشان شد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت منعقد شد تمامی اعضای جامعه قرآنی که به‌عنوان معلم قرآنی فعالیت دارند و تحت پوشش بیمه نیستند می‌توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

 

وی ضمن تحسین فعالیت اتحادیه موسسات قرآنی، افزود: به روز رسانی موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان به تکنولوژی روز و افزایش سطح آگاهی و دانش فعالان این موسسات به شیوه های بهره مندی از سامانه های الکترونیکی مرتبط با حوزه فعالیتشان باید مورد توجه باشد.

 

عشریه برلزوم ثبت نام موسسات فرهنگی قرآن و عترت زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سامانه حمد به آدرس الکترونیکی qia.ir تاکید کرد و  گفت: مؤسسات قرآن بعد از ثبت‌ نام باید تمام اطلاعات و فعالیت‌های مؤسسه خود را در این سامانه به‌روزرسانی کنند.

 

وی اضافه کرد: این اطلاعات زمان آغاز فعالیت، تعداد مربیان، تعداد قرآن‌آموزان، تعداد حفاظ قرآن، تعداد دوره‌های آموزشی و سطح‌بندی مؤسسه قرآنی را شامل می‌شود.

 

عشریه از رتبه بندی موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: نحوه اخذ تسهیلات تبصره 18قانون بودجه نیز در دست پیگیری و اقدام است.

 

عشریه از اجرای طرح بشری خبر داد و افزود: متاسفانه در استان مازندران این طرح مورد اقبال موسسات فرهنگی قرآن و عترت قرار نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه طرح قرآنی بشری مسیری برای تدریس آسان روخوانی، درست خوانی و روانخوانی قرآن است، اظهار امیدواری کرد موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان برای اجرای این طرح به زودی اعلام آمادگی نمایند.

 

عشریه به اجرای هفدهمین جشنواره قرآنی تلاوت مجلسی به میزبانی شهرستان قائم شهر در استان اشاره کرد و خواستار همکاری موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان با دبیرخانه این جشنواره برای اجرای درست و باشکوه این رویداد قرآنی شد.

کد خبر 1234860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha