زندگی مرحوم آیت الله جعفری در ساده زیستی و مردم داری الگو است

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه امروز روحانیت به شدت زیر ذره بین است؛ گفت: باید درس مردم داری و ساده زیستی و گرفتار نشدن به عناوین و مسائل فریب دهنده را از این مرد بزرگ یاد بگیرند؛ گفت: ایشان در موقعیت اجتماعی هرگز سیاست زده نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام اصغر عسکری، پنجشنبه(۳ آذر) در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان که با حضور مسئولین در بیت الزهرا برگزار شد؛ گفت: این مراسم در واقع تکریم از علم و عالم و ایمان و انسان های مومن و انقلابی است.

 

 

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه هر انسانی یک وجه غالب دارد مانند سردار سلیمانی که "مرد میدان" رویکرد غالب ایشان بود؛ به ویژگی های شاخص آیت الله جعفری اشاره و بیان کرد: برخی افراد به زندگی منزه و عاری از کدورت ها و ناخالصی ها شناخته می شوند که در قرآن "طیبین" یاد شدند.
 

 

 

وی افزود: آیت الله جعفری از نظر اخلاقی، سیاسی، مالی و اجتماعی پاک زیست و زندگی آراسته ای داشت و ختم به این معنا(طیبین) شد.

 

 

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه به گواه اسناد به جا مانده در ساواک، زندگی سیاسی ایشان کتاب چند صد صفحه ای است؛ اظهار کرد: در عین برخورداری از ویژگی های اخلاقی و صفا و صمیمی و صداقت و اخلاص اما چهره سیاسی و انقلابی داشت و از انقلابیون مبارز و جدی بود.

 

 

وی ادامه داد: ايشان همچنین یکی از پشتیبانان معنوی رزمندگان بود و سردار سلیمانی بارها با کمال تواضع دست این سید و پیشانی او را می بوسید.

 

 

حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: چهار دهه در سنگر مقدس امامت جمعه نه تنها مردم را توصیه به تقوا کرد که در رفتار هم امامت و همراهی می کرد نه فقط راهنمایی به تقوا کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروز روحانیت به شدت زیر ذره بین است و باید درس مردم داری و ساده زیستی و گرفتار نشدن به عناوین و مسائل فریب دهنده را از این مرد بزرگ یاد بگیرند؛ گفت: ایشان در موقعیت اجتماعی هرگز سیاست زده نشد؛ به امامین انقلاب با تمام وجود ارادت داشت و اطاعت می کرد؛ هرگز از زی طلبگی خارج نشد و با همه موقعیتی که داشت هرگز از آن سوءاستفاده نکرد.

کد خبر 1234885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha