فرهنگ فرزندآوری بر اساس مسئولیت به عنوان گام اصلی ما است

فروتن با اشاره به اهمیت توجه به فرزندآوری گفت: فرهنگ فرزندآوری بر اساس مسئولیت به عنوان گام اصلی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، کاظم فروتن، در مراسم اختتامیه رویداد ملی « مسیر نجات» در سالن منتظر قائم استانداری یزد گفت: اولین سالگرد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که اولین گام  در این راستا کار تشکیلاتی بود که در این راستا تشکیل قرارگاه ها در استان ها دنبال شد تا بستری برای حرکت ها باشد.

 

وی افزود: ما سه دستگاه داریم که بیشترین مسئولیت را در اجرای قانون و اجرای منویات رهبری دارند که شامل  صدا و سیما در بحث فرهنگ سازی و مطالبه عمومی و اطلاع رسانی، وزارت بهداشت در بحث خانواده و خانه های بهداشت ، وزارت کشور در ارتباط شبکه ای و سیستمی در استان ها است.

 

فروتن ادامه داد: آنچه برای ما مهم است خروجی این حرکت ها است که اگر تلاش کنیم و کد ملی برای ما نداشته باشد جواب نگرفته ایم و اگر فرزند به نسل جوان ما اضافه شود جوابگو خواهد بود.

 

وی ادامه داد: اصل این است که بتوانیم فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم که به عنوان مسئولیت به دنبال فرزند آوری باشند زیرا در 25 سال آینده تمامی جوانان الان به عنوان سالمندان خواهند بود و اگر جوان نداشته باشیم در تمامی ابعاد با مشکل روبرو خواهیم شد.

 

دبیر ستاد ملی جمعیت ایران گفت: روحیه جهادی و مطالبه گری را ما باید همیشه حفظ کنیم و نگذاریم خسته شویم و ما نیز در ستاد ملی جمعیت همراه خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: شهرستان هایی که نرخ باروری آنها بالای دو نیم باشد بازنگری شوند که حدود 34 شهرستان از این تسهیلات استفاده خواهند که که این به عنوان مصوبه جدید در این زمینه است.

 

فروتن ادامه داد: تسهیلات وام و ازدواج برای 640 هزار نفر  به مبلغ 88 هزار میلیارد تومان ، ودیعه مسکن با 187 هزار نفر تشکیل پرونده داده اند و حل مشکل زمین از جمله اقداماتی بوده است که دنبال شده است.

کد خبر 1234967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha