جشنواره بازی های بومی محلی در دهستان شیخ نشین برگزار شد

جشنواره بازی های بومی محلی به مناسبت هفته بسیج در دهستان شیخ نشین بخش شاندرمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان، جشنواره بومی محلی به مناسبت هفته بسیج در دهستان شیخ نشین با حضور فرماندار ماسال، فرمانده سپاه ناحیه ماسال، بخشدار شاندرمن، رئیس اداره ورزش شهرستان و دیگر مسئولین و عموم مردم ماسال برگزار شد.

 

 

حامد گیل چالانی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: حفظ و گسترش بازی های بومی محلی به عنوان میراث ناملموس كشور یك وظیفه فرابخشی مورد نظر اكثر دستگاه هایی است كه رویكرد فرهنگی دارند.

 

فرماندار ماسال افزود: برگزاری بازی‌های بومی و محلی به سبب تحرک زیاد، شاد و با طراوت بودن باعث ترویج و توسعه نشاط اجتماعی و ارتقا سلامتی جوانان و حفظ و انتقال فرهنگ و آیین و بازی‌های سنتی گذشته به نسل جدید خواهد شد.

 

وی گفت: بازی های بومی-محلی علاوه بر این که آداب و رسوم اقوام مختلف کشور را به نمایش می گذارد، حس نوع دوستی و صمیمیت را تقویت می‌کند.

 

گیل چالانی تصریح کرد: متاسفانه امروزه بازی‌های رایانه‌ای جایگزین بازی‌های بومی-محلی شده که نه تنها پیامد مثبت بازی‌های بومی را ندارد بلکه بی‌تحرکی و تنبلی را رواج و شادی‌های کاذب القا می‌کند و اثرات نامطلوبی بر روح و روان دارد.


گفتنی است؛ در این جشنواره، مسابقات محلی اعم از بازی های (یعقوب به، دومه دومه، طناب کشی ، هفت سنگ، کشتی محلی و...) برگزار شد و به نفرات برتر توسط مسئولین شهرستان جوایز نفیس اهدا گردید.

کد خبر 1234976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha