هنرمندان در خلق آثار اثرگذار تلاش مضاعف داشته باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر استان گفت: هنرمندان باید آثاری خلق کنند که برروی افکار جوانان و جامعه تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری شامگاه پنج‌شنبه در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اظهار داشت: هنر تاثیر ویژه دارد و به صورت سریع و فوری مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: کارکرد هنر این است که به آنچه شدنی است شکل و صورت می‌دهد؛ تاثیر هنر یک تاثیر ویژه است که به صورت سریع و فوری مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا به صورت بقا و دوام تاثیرگذار است، همچون کتاب آسمانی که معجزه و هنر آخرین فرستاده پروردگار است که همیشه در ذهن باقی می ماند و یا اشعار شعرای برجسته ای چون حافظ شیرازی که در افکار جامعه ماندگار است.

 

 


محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی هم با بیان اینکه تئاتر یک هنر زنده و ملموس نسبت به فیلم و سریال است، افزود: در تئاتر واقعیت ها و حس های واقعی، سریع تر به مخاطب منتقل می شود ‌بنابراین وظیفه مدیران متولی تقویت جایگاه این هنر است.

 

 


وی تصریح کرد: اگر بتوانیم از تئاتر به عنوان یک ظرفیت مهم فرهنگی مخاطب را به سوی راه و رسم زندگی سوق دهیم بدون شک موفقیت های این حوزه بیشتر می شود.

 

 


حسین نژاد هنر تئاتر را نسبت به سایر رسانه ها قوی تر و رساتر دانست و گفت: با برگزاری این رقابت های سازنده، حوزه محتوا و اجرای در تئاتر بیشتر در استان تقویت خواهد شد.

 


آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با حضور جمعی از هنرمندان شامگاه سوم آذر با تجلیل از برگزیدگان در تالار گلشن بجنورد برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1234991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha