جانفشانی بسیجیان در حوادث اخیر کشور/ بسیج نسبت به فتنه ها مراقب است

امام جمعه کرمان با برشمردن برخی از ویژگی های متعدد بسیج گفت: بسیج مراقب است که فتنه ها در کشور تبدیل به جریان نشود زیرا فتنه باید زود خاموش شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(۴ آذر)در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته با بیان اینکه فحشا و منکر آدمی را دچار اشتباه و خطا کرده و در منجلاب فرو می برد؛ افزود: انسان در سه میدان نیازمند مراقبت جدی است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان این سه میدان را ایمان؛ اخلاق مبتنی بر دین و گزاره های دینی و عمل عنوان کرد و گفت: رفتار و عمل باید متناسب با ایمان خداپسندانه و اخلاقی باشد که دین به ما یاد داده است.

 

 

وی با افزودن این مطلب که افراد در جامعه ایمانی باید مراقب هم بوده و یکدیگر را توصیه به صبر در برابر گناه و معصیت، صبر در برابر مصیبت ها و مشکلات، و صبر در برابر گرفتاری ها کنند؛ یادآور شد: این مسئله تنها فردی نیست و باید تبدیل به یک جریان عمومی شود.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: تکرار فعل تبدیل به عادت می شود و اگر فعل بد انجام شود، فرد در ابتدا ناراحت می شود اما در صورت تکرار، به عادت تبدیل می شود و وقتی عادت جدی گرفته شد، تبدیل به ملکه می شود و این موضوع هم در خوبی ها و هم در بدی ها صدق می کند.

 

 

وی با بیان اینکه هر فردی بر مبنای نیت خود عمل می کند و به همین دلیل در مبانی دینی، نیت افضل بر عمل است؛ اظهار کرد: مراقبت و مواظبت در نیت خوب، آدمی را به سمتی سوق می دهد که خوبی ها برای فرد ملکه می شود و عکس این ماجرا نیز صدق می کند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان خطبه اول متذکر شد: قلب سلیم با نیت پاک حاصل می شود که ایمان،  اخلاق و در نهایت در رفتار دینی ظهور می کند.

 

 

وی در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، این روز را به جامعه پرستاری تبریک گفت و ضمن قدردانی از همه آنان که در دوران سخت کرونا در کنار مردم ایستادند و جان خود را از دست دادند و در سختی ها ایستادند تا به مردم خود کمک کنند؛ افزود: حضرت زینب در بخش های مختلفی از زندگی خود نشان داد که زینت پدر است و این موضوع در کربلا و رساندن پیام آن شاخص تر بود.

 

 

امام جمعه کرمان همچنین با گرامیداشت هفتم آذر ماه، روز نیروی دریایی ارتش؛ با بیان این مطلب که این نیرو در اوج اقتدار است و در کارنامه خود حرکت های ارزشی فراوانی دارد؛ افزود: آنان دریای این کشور را به بهترین شکل ممکن دفاع می کنند.

 

 

وی به دهم آذرماه، سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس هم اشاره و تصریح کرد: شهید مدرس در مبارزه با استکبار و استعمار و در بصیرت و آگاهی و مقاومت و شجاعت چهره کم نظیری بود و نمایندگان باید مدرس وار مراقب هوی و هوس ها باشند و برای خدا حرف بزنند و برای خدا تلاش کنند و امروز مجلس انقلابی در همه حوزه ها انقلابی عمل می کند.

 

 

امام جمعه کرمان؛ پنجم آذرماه، سالروز تاسیس بسیج مستضعفین را هم گرامی داشت و با تاکید بر اینکه بسیج هدف مشخصی دارد و همه نحوه شکل گیری آن را می دانند؛ تصریح کرد: خاستگاه بسیج بر کسی پوشیده نیست؛ بسیج در رکاب پیامبر، امام علی، امام حسین بوده است و هدف بسیج تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام است.

 

 

وی بسیج را مایه افتخار کشور دانست و با بیان اینکه تاسیس بسیج برای نسل های آینده هم افتخار بزرگی است؛ گفت: بسیج، دین را خوب می شناسد و تفکر بسیجی تفکر در خدمت دیانت است و قلب آن برای مکتب و دین می تپد و در این مسیر دچار سهو و خطا نمی شود‌.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: بسیج تابع اجرایی شدن احکام اسلامی در همه رده ها است و خود در خط مقدم، احکام اسلام را پیاده می کند.

 

 

وی مردم محوری را از دیگر شاخصه های بسیج عنوان کرد و با افزودن این نکته که  بسیج از توده های مختلف مردم شکل گرفته است و مردم زمانی بخواهند قدرت خود را نشان دهند، در قالب بسیج این اقدام را انجام می دهند؛ گفت: بسیج؛ حلقه وصل مردم و نیروهای مسلح است و مطیع رهبری است و اطاعت از امام جامعه از ویژگی های بارز بسیج است و بسیج حب و بغض خود را با کلام ولایت تنظیم می کند و با هر حزب و گروهی به اندازه ای همکاری دارد که در مسیر ولایت باشد.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بسیج مراقب و مواظب است تا فرامین رهبری جامعه کامل پیاده شود و بسیج عمل گرا است و شعار‌گرا نیست و اگر می گوید خادم مردم هستم بارها این را به اثبات رسانده است؛ گفت: بسیج اگر می گوید فدایی مردم است؛ جان خود را می گذارد که نمونه آن در حوادث اخیر قابل مشاهده است.

 

 

وی بصیرت قوی، جریان شناسی، دشمن شناسی، زمان شناسی قوی، فتنه شناسی قوی را از دیگر ویژگی های بسیج برشمرد و تصریح کرد: بسیج مراقب است که فتنه ها در کشور تبدیل به جریان نشود زیرا فتنه باید زود خاموش شود و قطب و مدار فتنه چند وقت قبل، خیلی زود مشخص شد که آمریکا و کشورهایی که حامی استکبار هستند رسماً اعلام کردند و این موارد در اسناد تاریخ باقی خواهد ماند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بسیج در اوج اخلاص با خداوند است؛ اظهار کرد: جنس بسیج همان جنس لشکر عاشورا، لشکر بدر و همان لشکر در اطراف نبی مکرم اسلام (صل الله علیه وآله) است.

کد خبر 1235026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha