بسیج قهرمان در گام دوم انقلاب باید در همه زمینه ها بدرخشد/تشکر از  اقدامات دولت و دستگاه دیپلماسی در برابر جریانات اخیر

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه تشکیل بسیج یک الهام قدسی بر قلب مطهر امام خمینی (ره) بود و ضمیر منیر و نورانی این حکیم ربانی دریافت کرد، گفت: اکنون نوبت اعجاز بسیج هستیم و در گام دوم انقلاب باید بسیج قهرمان در همه زمینه ها بدرخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۴ آذر) در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توجه به عظمت حضرت حق یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به تقوای الهی است، گفت: این توجه دل‌ها را خاشع می‌کند و انسان را در مقام بندگی مستقر می‌کند و این خشوع بهترین سرمایه انسان در مقام بندگی است.

 

امام‌جمعه موقت تهران‌ با اشاره به سالروز تأسیس بسیج مستضعفین گفت: تأسیس سازمان بسیج مستضعفین تنها 22 روز بعد از فتح لانه جاسوسی و هنگامی‌که انقلاب اسلامی وارد رویارویی مستقیم با دشمن اصلی خود یعنی شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار شد بود، اتفاق افتاد که یک الهام قدسی بر قلب مطهر امام خمینی (ره) بود و ضمیر منیر و نورانی این حکیم ربانی دریافت کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه خط جهاد در راه خدا امتداد دارد، گفت: جهاد در راه خدا از آغاز تا زمان پیامبر (ص)‌ و بعد از آن تا پایان تاریخ امتداد خواهد داشت و اینها بشارت آمدن کسانی از همشهری‌های سلمان هستند که می‌آیند و این راه را ادامه می‌دهند.

 

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه از برکت انقلاب اسلامی این راه روشن انبیاء و اولیاء در بین ملت ما به شکل متفاوتی امتداد پیدا کرد، گفت: ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طیبه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.

 

وی با بیان اینکه اکنون نوبت اعجاز بسیج هستیم، گفت: در گام دوم انقلاب باید بسیج قهرمان در همه زمینه ها بدرخشد. اول در ساخت انسان طراز انقلاب اسلامی که مهمترین هنر مکتب بسیج است و باید قوی تر از گذشته ادامه یابد. در جهاد پیش رو و تمدن سازی و در پیشرفت باز چشم امید به بسیج است. در ترویج معنویت و اخلاق مداری و مبارزه با فقر و تبعیض ... چشم امام و امت به شما دل های پاک و اراده  پولادین شماست.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه امیدواریم در نهاد بسیج به بسیج دانش آموزی و معلمان و فرهنگیان اولویت دهند، گفت: اصلی ترین جایی که ما باید برای بسیج سرمایه گذاری کنیم این حوزه است. به مسجد و پایگاه های بسیجی باید پیش از گذشته اهمیت دهیم و باید این پایگاه ها تقویت شوند. این فهرست شوق انگیزی که بسیج داشته باید منتشر شود و این ها مسیرهای پیش روست. 

 

وی با تصریح این نکته که کاش مسئولان ما مسئولان  فرهنگ و دانشگاهیان و معلمان و اصحاب رسانه و خطیبان نماز جمعه و مبلغان به سیره پرنور رهبری اقتدا کنند، افزود: گاهی برخی مسایل از طرف ما بیان می شود که  احساسی و گاهی برخی گفتارها نفرت انگیز است. باید به روش و حکمت امام عزیز اقتدا کنیم.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه در هفته گذشته هیاتی را رهبری به سیستان و بلوچستان اعزام کردند، گفت: با گروه های مختلف مردم به حمدالله دیدار کردیم و مطالب علما و نخبگان و بخش های گوناگون را شنیدیم و با توجه به حوادث اخیر در استان و در جریان ناآرامی ها که در زاهدان رخ داده بود بخشی از هموطنان کشته شده بودند و رهبری علاوه بر تدابیر استانی ایشان فرمود که  هیات به استان برود و مسایل را ببیند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند و طی یک هفته این کار انجام شد. ابراز شوق و شکر به درگاه خداوند را داریم به خاطر بلوغ سیاسی مردم در جریانات اخیر که واقعا انسان  نمی داند  چه بگوید و شما مردم دوست و دشمن را شگفت زده کردید. رهبر عزیز پایان بشارت فتنه انگیزی را دادند و این فتنه انگیزی ها جمع خواهد شد.

 

وی با تشکر از رفتار و اقدامات دولت و دستگاه دیپلماسی در برابر جریانات اخیر گفت: رفتار مضحک و طنزهای تلخی که در روزهای اخیر از آژانس می شنویم و  مواضعی که کشورهای اروپایی دارند خنده دار و  طنز است و مسئولان ما در برابر جبهه غربی و اروپایی و آمریکا ایستادند و غنی سازی ۶۰ درصد را شروع کردند و اروپایی ها بدانند حسابشان  پیش ملت ما مفتو ح است و خیلی جفا کردند و  به وقتش حسابشان تسویه خواهد شد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین برای تیم‌ملی در  جام جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: ان شاءالله خوش بدرخشند و دل ملت را شاد کنند.‌

کد خبر 1235032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha